۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۹

یادداشت مهمان؛

سردمداران تروریسم غرب این نسل کشی را در گینس ثبت کنند

سردمداران تروریسم غرب این نسل کشی را در گینس ثبت کنند

سردمداران تروریست در غرب و آمریکا اگر این نسل کشی را نتوانند در گینس ثبت کنند، حتماً در حافظه نسل کشی‌های تاریخ ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی معروفی منتقد فرهنگی و پژوهشگر حوزه صهیونیسم یادداشتی با عنوان «المعمدانی، قطعه‌ای از کربلا شد» نوشته و در آن اشاره کرده سردمداران تروریست در غرب و آمریکا اگر نتوانتد این نسل کشی را در گینس ثبت کنند، حتماً در حافظه نسل کشی‌های تاریخ با قلمی خونین، چکیده شده از پیکر کودکان و زنان مجروح المعمدانی ثبت خواهد شد و چه تابلو و تراژدی خون باری با خون شهدای مظلوم غزه در صفحه تاریخ خون بار فلسطین خواهد ماند.

مشروح متن این یادداشت را در ادامه می‌خوانید؛

می‌نویسم برای کودک خردسالی که پدرش قطعه قطعه‌های بدنش را در یک کیسه پلاستیکی در روبه روی بیمارستان ویران شده المعمدانی جمع می‌کرد. برای زنان مجروح و کودکان شیرخواره‌ای که خودشان را در کنار جنازه‌هایی که زیر آوار مانده بود، پنهان کرده بودند. هزاران فلسطینی در بیمارستان المعمدانی به خون خفته شده بودند. می‌نویسم برای سالخوردگان، که آنها خودشان را در «هجوم جنازه‌های غیرقابل تشخیص» به بیمارستان‌های ویران شده غزه پیچانده بودند.

می‌نویسم برای تاریخ پر تراژدی فلسطین که جوانانش، در حوضچه‌ای از خون، روی سنگ فرش‌ها آرمیده بودند. می‌نویسم برای زن جوانی که با دمپایی‌های صورتی و در آغوش نوزادش آخرین بوسه‌ها را نثار کرده بود. همو که هنگام دویدن برای نجات جانش، هدف قرار گرفت و بدنش پخش پیاده رو شده بود. می‌نویسم برای ساحل خونین غزه که دیگر صدای پا و رد پای کودکان را بر سینه غم بارش نخواهد دید؛ اما خواهد شنید که بدن‌هایشان روی سنگ فرش‌های کوچه‌ها و خیابان‌ها ی غزه به رنگ گل‌های لاله و شقایق پاره پاره نقش بسته بود.

اشک فرصتی و فراغتی نمی نهد تا دیگر از جه بنویسم؟ هرچه بود سوخت و ویران و خاکستر شد و به خون غلتید. کجا هستند جوانان محله مسکونی شجاعیه و همسایه‌های محله زیتون و تفاح و رفح و خان یونس؟ شما دیگر جام جهانی فوتبال را در کدام کافه‌ها و مغازه‌ها خواهید دید؟ شما دیگر تصویر رونالدو، مسی، سردار آزمون و مهدی طارمی را بر کدام دیوار ویران شده خانه‌ها و کوچه و خیابان‌ها خواهید دید؟ این مهربانی و صمیمیت و بزرگ منشی و مظلومیت خود را به کدام جلادی هویدا خواهید کرد که اکنون روح بزرگ و بلندتان در آسمان غزه نظاره گر به خاک و خون کشیده شدن پدر و مادر و خواهر و برادر و دوستان تان است.

شما دست تان را در کدام تله ویرانه‌ها جا گذاشتید تا سنگی بر این شیاطین رجیم و خونخوار پرت کند؟.... آه و آه و آه

المعمدانی سفری بی بازگشت به سوی بهشت شد. کربلا در کربلا شد غزه، دختران بی خانواده، کودکان بی خون خفته در آغوش مادر، مادران به خون تپیده در کنار فرزند، به حکم چه قانون ددمنشانه یهود بن شمر نوشته شده است؟ اینجا کربلایی است که کودکان و زنانش را به مسلخ می‌بردند از ظلم بن گورین ها و نتانیاهو های حیوان صفت زبون.

خانه و خانواده‌هایی که یکباره با خاک یکسان شدند. کودکان و زنانی که جان شأن را باختند و جوانان و نوعروسانی که پرپر شدند. مردان و زنانی که شاهد مرگ و مجروحیت فرزندان و دلبندان خود شدند و اکنون آواره در غزه به دنبال جنازه‌ها و یا فرزندان گم شده خویش اند یا در پی خانه‌ها و کاشانه‌هایی که با رنج و مشقت ساخته بودند و اکنون دیگر اثری از آنها نیست، هستند؟

زندگی یکباره چهره تلخ خود را به آنها نشان داده است و در این شرایط مرگبار تنها و غریب بی هیچ فریادرسی در رنج و غمی اندوه بار گرفتار شده‌اند. به هر علت یا عللی این جنگ شروع شده، این همه آوارگی و مرگ و جراحت واقعاً چه توجیهی دارد؟

سردمداران تروریست در غرب و آمریکا اگر این نسل کشی را نتوانند در گینس ثبت کنند، حتماً در حافظه نسل کشی‌های تاریخ با قلمی خونین، چکیده شده از پیکر کودکان و زنان مجروح المعمدانی ثبت خواهد شد وچه تابلو و تراژدی خون باری با خون شهدای مظلوم غزه در صفحه تاریخ خون بار فلسطین خواهد ماند.

... و متأسفانه این مستمسک و دستاویز بسیار محکمی شد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جدیت تمام اعلان جنگ علیه غزه کند و حملات هوایی و زمینی اش را چندین برابر و بسیار وحشیانه تر شروع کند. به حدی حملات طوفانی و خشونت بار بوده که طی چند ساعت، از بسیاری از محله‌های غزه جز تل خاکستری بر جای نماند.

تاکنون قریب به ۱۰ هزار نفر شهید و زخمی و قطعاً هزاران آواره و بی خانمان در غزه گرفتار و نالان و ناتوان شده‌اند. همه می‌دانیم و همه می‌دانند که رژیم صهیونیستی سالهاست که به مردم فلسطین و نوار غزه به انحای مختلف ستم کرده و می‌کند. همه می‌دانیم که فلسطینیان مظلوم اند و اسرائیل غاصب بالفطره! ولی چگونه می‌توان مظلومیت و شبیخون شبانه را از نگاه ناظران جهانی با هم جمع کرد؟ مگر طراحان این برنامه فراموش کرده‌اند که اسرائیل سال‌های سال است قضیه هولوکاست را بهانه قرار داده و حداکثر بهره برداری را از آن نموده است؟ فارغ از هر جوابی فقط باید به مظلومیت مردم غزه، مردمی که نه اهل سیاست اند و نه اهل جنگ و خونریزی، خون گریست.

جالب است که جامعه جهانی نیمی به مظلومیت مردم غزه عنایت دارند و از آنها حمایت می‌کنند و نیمی هم به محق بودن رژیم صهیونیستی. متأسفانه باید گفت و چنان که مشهود است اعتراضات، راهپیمایی‌ها، شعارها و حمایت‌های مردم کشورهای جهان دردی از این ملت نه تنها دوا نکرده و گویی این مردم باید همچنان بمیرند و بنالند و بسوزند و بسازند!

درآخر

این اغماض بی پایان غرب در نهایت به کجا می‌انجامد؟

در حال حاضر، اسرائیل جرأت یافته است تا سیاست خود را در قبال دو میلیون ساکن غزه آشکارتر کند. یک کلمه برای آن سیاست وجود دارد. گرسنگی دادن رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان، زنان و کودکان، محروم کردن آنها از آب، بمب باران بیمارستان‌ها و ممانعت از درمان بیماران و مجروحان حتی در خیابان‌ها -از درمان کسانی که اسرائیل بمباران کرده است یک سیاست نسل کشی است.

دولت‌های غربی هم این را می‌دانند. زیرا رهبران رژیم صهیونیستی کاری را که انجام می‌دهند پنهان نکرده‌اند. پانزده سال پیش، اندکی پس از آنکه رژیم صهیونیستی محاصره خفه کننده غزه را از طریق زمین، دریا و هوا به راه انداخت، معاون وزیر دفاع وقت، متان ویلنای، اظهار داشت که اسرائیل آماده اجرای «شواح» کلمه عبری هولوکاست در غزه است. او گفت که اگر قرار بود فلسطینی‌ها از این سرنوشت دور شوند، باید در حصر خود سکوت کنند.

شش سال بعد، آیلت شاکد، که به عنوان وزیر ارشد اسرائیل منصوب شد، تمام فلسطینی‌های غزه را دشمن اعلام کرد و پیرمردان و زنان آن، شهرها و روستاهایش، دارایی‌ها و زیرساخت‌های آن را مایملک رژیم صهیونیستی برشمرد. او از رژیم صهیونیستی خواست تا مادران مبارزان فلسطینی را که در برابر اشغال مقاومت می‌کنند، بکشد تا آنها نتوانند مارهای کوچک وک ودکان فلسطینی بیشتری را به دنیا بیاورند.

***

مرثیه‌ای برای غزه

من غزه هستم

من آخرین اندوه انسانم

لبریز خونم غرق توفانم

جز درد من چیزی نمی‌فهمم

جز درد من چیزی نمی دانم

کی عصمت من خون و آتش بود

من از تبار ابر و بارانم

جز مرگ این آرامش مطلق

چیزی نخواهد بود درمانم

من سبز خواهم ماند بی تردید

تنها برای حفظ ایمان

من غزه هستم

با زبانی سرخ فردا سرودی سبز می‌خوانم

شاعر: مهرداد کاظمی

کد خبر 5916631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا RO ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      28 0
      فقط از اسرائیل کودک کش این جنایت برمیاد
      • ایزدی خواه IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        32 0
        جنگ نابرار .حماس نباید حمله می کرد.این نتیجه ش هست برادر
      • متین IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        21 0
        این ...فکر می کنند کی هستند که به مردم یک منطقه اون هم در شرایط جنگی که همه به بیمارستان ها پناه بردن بگن اونها را تخلیه کنند؟ .... این همه بیمار کجا برن؟ شما اشغالگران کی هستین که برای صاحبان این سرزمین تعیین تکلیف کنید؟
      • شاندیز IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        این بمب ها و پهپادها و موشکهای نقطه زن ما برای چه موقعی به درد میخوره
      • سیدخندان IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        حتی هیتلر به بیمارستان‌ها حمله نمیکرد ، هیتلر آسوده بخواب ،نینتایابو بیدار است ، المان نازی ،رژیم اشغالکر رویتان را سفید کرد .
      • صنوبر IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        4 17
        شماها که جشن طوفان می‌گرفتید
      • فروزان IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        19 0
        پاسخ به ایزدی خواه حق با شما بود. من پشيمان هستم مثل...
      • زورق IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        23 0
        آقای ایزدی خواه --- درسته نباید حماس حمله میکرد
      • شاندیز IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        22 0
        فاز دوم عملیات اسراییل با ورود نیروهای زمینی به غزه به زودی آغاز خواهد شد. در این مرحله تعداد تلفات مردم غزه به شدت افزایش خواهد یافت و جنکهای خانه به خانه روی خواهد داد. فرمانده هان حماس یا کشته می شوند و یا دستگیر.
      • فیر پلی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        30 0
        حالا نميخواد دعوا كنيم تاآخر پائيز وقت زياده جوجه ها را آخر پاييز ميشمارند حالا هيچي معلوم نيست
      • فرمان فرما IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        22 0
        الان بهترین زمان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین است، نیاز است در ایم مقطع حساس همه نیرو های بسیج,... لباس رزم بپوشند و از ارزش های دینی دفاع کنند.
      • مهدی نژاد از انزلی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        29 0
        صهیونیستها از یک ترقه هم می ترسند. ولی ما از بمب و موشک نمی هراسیم و دشمن از را قدس و سرزمین فلسطین بیرون کرده و در مسجد الاقصی نماز جماعت برگزار می کنیم. خلاصه بگم رژیم اسراییل تا 25 سال دیگر نابود می شود. این خط این نشان. تا 25 سال دیگر خواهید وعده الهی
      • جاوید IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        36 0
        آمریکا با گرگ دنبه میخوره با چوپان گریه میکنه خودش بمب داده اظهار همدردی هم میکنه
    • شنزار RO ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      7 0
      مقصر فجایع انسانی که در غزه رخ می دهد، آنانی هستند که کبریت اول را زدند.
    • مرسده RO ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      20 0
      در جنگ نقل و نبات و شیرینی پخش نمی کنند. جنگ و جنگ افروزی نشان از بربریت انسان و افکار حیوانی آنانی است که دائماً بر طبل آن می کوبند.
      • یارانه بگیر IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        26 0
        در این جنگ و نبرد به من ثابت شد که در هیچ جا مظلوم وجود خارجی ندارد و همه ظالم هستند و مظلوم همان ظالمی است که قدرت ندارد و اگر به قدرت برسد همان خوی ظالم با درجه بالاتر را دارد علی ایحال من جنگ در هر کجای جهان که باشد را تقبیح می کنم
      • کابوی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        19 0
        بی بی خونریز، فرش قرمز را پبش پای بایدن پهن کرد!! عجب صبری خدا دارد. بیشرفها به فلسطینیها گفته بودند که مجروحانشان را فقط به این بیمارستان ببرند!
      • علم کوه IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        بی غیرتهای زن زندگی آزادی همین هستند . عمله اسرائیل .بمیر صهیونیست
      • پارتیزان IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        19 0
        *قبل از جنگیدن باید تدارکات و پشتیبانی کامل جمع کرد و مهمتر از آن جلب حمایت افکار عمومی است ولی متاسفانه حماس نه تنها هیچکدام از این کارها نکرده
      • فریبا .م IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        برای علم کوه (قربون دهنت،، خیلی آقایی)
      • زاگرس سربلند IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        ناسرا گفتن کار افرادی است که در میدان منطق و مباحثه، مهجور و مغلوب هستند
      • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        19 0
        هنوز جنگ تمام نشده که ببینیم آخرش چیه میشه انشالله که ختم به خیر بشه ولی باین وضعیت غزه داره شخم زده میشه
      • نطنز IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        19 0
        شادی کن ها کجا هستند ... کی از دل مردم غزه خبر داره
      • شبان از قم IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        من خودم بیکارم و اسنپ کار میکنم ، به همسرم میگم میرم غزه شهید میشم یه حقوقی هم گیر شما میاد ، بدش نمیاد برم خلاصه اگر نیرو خواستن ما هم هستیم
      • 15خرداد IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        19 0
        من در عجبم که آب و برق و سوخت غزه را اسرائیل تامین می کند و آنوقت حماس و جهاد اسلامی موشک و پهپاد تولید می کنند . والان مردم بینوای غزه بدون آب و برق و سوخت هستند .و جالبتر اینکه رهبران دو گروه فوق در غزه حضور ندارند
    • صبایی RO ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      6 0
      ۷۵ ساله این کبریت زده شده
    • شاهی RO ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      21 0
      لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش صهیونیسم و آمریکا و سران عرب
      • تارزان IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        به چشم بی‌رمق غزّه خواب را بستند چنان‌که بر لب بی‌تاب آب را بستند
    • سریر RO ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      20 0
      کی قراره غیرت کشورهای عربی و اسلامی ببینیم
      • گلاب IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        یزیدیان همیشه روی خون و جنازه بی گناهان خندیده اند، کسانی که به واقعه عاشورا شک دارند می‌توانند امثال تو و ارباب های عبری_غربی تو را ببینند و باور کنند
      • هیگل IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        مرحله دو طوفان الاقصی کی شروع میشه . جقدر تانک و غیره میشه بحسابشون رسید .
      • دربند پارس IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        عصبانی و ناراحتم اما می گویم فرماندهان سپاه بدلیل بالا رفتن سنشان محتاط شده اند و شجاعت جوانی را ندارند . خوشا به سعادت باکری و همت و باقری و .... که عزتمند بودند و پیری را ندیدند
      • تندباد زابل IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        قرار بود بعد از 15 مهر رژیم صهیونسیتی نابود بشه.پس چی شد ؟
      • مردن ا بزرگ IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        19 0
        *برای ارزیابی موفقیت یک عملیات باید نتایح ان را محاسبه کرد. ایا حالا فلسطین با عملیات حماس به حمایت جهانی بیشتر و کشور مستقل فلسطین نزدیک تر شد یا تندروهای اسراییل که در دنیا در انزوای مطلق قرار گرفته بودند منزوی تر شدند؟!
      • ولایت تهران IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        21 0
        درپاسخ تندباد/تجسم حماقت و قساوت دقیقا همین کامنت توهه!75 سال دارن فلسطینی ها رو سلاخی می کنن هربار هم که صلح کردن اسرائیلی ها حتی به یک بندش هم پایبند نبودن بعد تو ساده لوح میای میگی خب صلح کنید؟!آخه آدم بی مروت برو یه تغییرات نقشه فلسطین رو از 1947 به بعد ببین....
      • فطرت IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        درجواب تند باد-واقعا چقدر باید بی شرم و بی حیا باشی که این جمله رو بگی.
      • زاگرس سربلند IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        19 0
        پاسخم به دربند پارس:وقتی حماس حمله کرد چه نتیجه‌ای را پیش بینی میکرد؟ با چند نفر اسرائیل را فتح کند یا اسرائیل واکنشی نشان ندهد
      • کشاورز IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        19 0
        ما تا پای شهادت و آخرین قطره خون ایستاده ایم منتها فقط میتوانیم همینجا بایستیم من که خودم یه کم میترسم برم بالاخره جنگه حلوا پخش نمیکنن که
      • معراج IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        25 0
        من صحبتهای دربندپارس رو میخوندم یاد فیلم اخراجی ها میفتادم. حاج آق گرینوف
      • زورق IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        18 0
        دربندپارس خود دانی!! ولی من شخصا خون این همه زن وکودک و پیر و جوان کشته شده از دو طرف را به گردن نمی گیرم چون پیامبر فرمانده این جنگ نیست و تفسیر قرآن هم کار من و شما نیست . پس قبل از جنگ به تلاش برای آرامش و توافق فکر می کنم
      • رود ارس IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        19 0
        پاسخ به هیگل:پس چرا نمیری با صهیونیست ها جنگ بکنی؟ اینجا نشستی و میگی لنگش کن امثال شما فقط بلدید که در فضای مجازی شعار جنگ جنگ بدهید ولی جرات یک دعوای خیابانی را هم ندارید، چه برسد به حضور در جبهه های جنگ
    • سرداب RO ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      6 0
      خفه شید حامیان اسرائیل کودک کش
    • شبکه RO ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      6 0
      وطن فروشان و خائنین داخلی جز محدود طرفداران اسرائیل کودک کش هستن
    • شمسی RO ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      6 0
      فقط یک صفت میشه به اسرائیل داد که واقعیت و حقیقت اسرائیل نشون بده اونم کودکش هست مرگ بر اسرائیل کودک کش
    • شاهدی RO ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      6 0
      باید صهیونیست هایی که بر جنایات اسرائیل ماله کشی می کنند شناسایی بشن تا همانند اربابان شون کمر به قتل فرزندان ما نزنند
    • یاراحمدی RO ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      20 0
      چه فجایعی ببار آورد این طوفان الاقصی
      • گوزن سیبری IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        23 0
        چرا دیگه حماس صبح بلند نمیشه ۵۰۰۰ راکت بزنه به اسرائیل شیطان ، کاری رو شروع کرده که خودش نمی تونه به پایان برسونه .
      • کامران مرادی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        19 0
        عزیزانی که دنبال شهادت در راه قدس هستند بسم الله
    • یارمن RO ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      7 0
      ده روز از آغاز جنگ گذشته حافظه برخی اندازه یک ماهی است فراموش کردید روز اول حماس چند نفرغیر نظامی را قتل عام کرد و این جنگ ویرانگر را راه انداخت
    • یاسر RO ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      6 0
      کبریت اول را اسرائیل زد که نزدیک یک قرن است که فسطینیان را آوراره کرده است
    • سرداری RO ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      6 0
      کبریت اول رو 75 سال پیش صهیونیستها زدن با اشغال و کشت و کشتار
    • سوت RO ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      20 0
      مرگ بر کسی که از اسرائیل حمایت کند هلاکت در انتظار این افراد است
      • فشافویه IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        22 0
        *برخی افراد ضدجنگ از دستاورد حماس گله میکنن،در حالی که دستاورد اصلی حمله حماس،پر شدن فرودگاه های رژیم صهیونی برای فرار از اراضی اشغالی هست
    • اسد RO ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      20 0
      اسراییل چه سودی از بمباران بیمارستان در غزه می برد؟؟؟!
      • کارشناس میز اوکراین IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        22 0
        اسرائیل از دو ساعت قبل هشدار تخلیه بیمارستان رو داده بود حالا چرا حماس تخلیش نکرده معلوم نیست
    • نامی RO ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      20 0
      حمله به افراد غیر نظامی و بیمارستانها در تمامی جنگها محکوم است از هر طرف نزاع که باشد
    • نقطه RO ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      7 0
      ییمارستان المعمدانی در اثر خطای موشک حماس به این روز افتاد
    • کشاورز RO ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      6 0
      خاک بر سر غربگداهای وطن فروش که طرفدار صهیونیست ها هستند.
    • ضابطی RO ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      21 0
      این بار جنگ رو حماس آغاز کرده واسه همین افکار بر علیهش هست
      • زورق IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        21 0
        در جواب اون عزیزی که میگه همیشه اسرائیلیا صلح رو نپذیرفتن برعکس همه جنگ ها رو اعراب شروع کردن و همیشه هم شکست خوردن سازمان ملل پنجاه سال پیش تقسیم کرد خودشون نخواستن گفتن ماهمشو میخوایم در صورتی که قبل از اون هم کشوری به اسم فلسطین وجود نداشته خاک عثمانی بوده ومستعمره انگلستان بعدش
      • ظریف IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        19 0
        از اولش معلوم بود. عقل سلیم میگه نباید با اسرائیل در افتاد.
      • صحرا IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        23 0
        کسی که عرضه دفاع نداره حمله نمیکنه
      • پل چوبی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        22 0
        پاسخ به علم کوه-----خوب برو دیگه اقای سپاه اسلام برو داداش من چرا اینجایی پس ؟
      • کاروان IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        جوابم به ظریف:الان طرفدارای اسرائیل باز چه حرفی دارن بزنن ؟ طرفدار حماس نباشید اما خدایی چطوری و با چه وجدانی یکی میتونه طرفدار اسرائیل باشه ؟
    • شربت دار RO ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      21 0
      آقای معروفی درود بر شما خیلی زیبا و حزن انگیز نوشتی .درود بر شما
    • فرانک RO ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      21 0
      شاید الان وقتش باشه که اسرائیل رو نابود کنیم
      • فریبا .م IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        جواب به فرانک خانم/عزیزم خوب برو دیگه با سپاه اسلام برو خانمی من چرا اینجایی پس ؟تو مثلا چه به درد جنگ می خوری؟
      • شامیر IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        22 0
        فرانک خانم*ما زمینی تو راهیم شما هم بلیط هواپیما بگیر هوایی بیا حمللللللللللللللللللللللللللللللله
      • گوهر IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        22 0
        پاسخ به فرانک خانم......لطفا فقط از طرف خودت حرف بزن
      • سردار بوکان IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        حزب فقط حزب الله رهبر فقط نصرالله
      • مرداویچ IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        21 0
        حمله به بیمارستان با این همه کشته . هیتلر هم این کار رو نمیکرد پس ایران تا کی می خواهد نظاره گر باشد ؟؟؟؟؟
      • کوچه و بازار IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        21 0
        حق و باطل را کی تعین میکنه مثلا در جنگ اوکراین حق با کیه .در جنگ سوریه حق با کیه در مورد ایغورهای چین حق با کیه در جهان آزاد غرب حق با کیه در مورد پوشش سر حق با کیه در جنگ غزه و اسرائیل حق با کیه
      • کوهستان سرد IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        درپاسخ به شامیر ***** خدا پشت و پناهت حاج شامیرعزیز،، قرار است در چه تاربخی به غزه اعزام بشی؟
      • گل جان IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        بنظر من اسیر های سزباز رو نکشن یا آزاد نکنن بجاش بفرستید واسه کارگری بنایی تا واسه مردم غزه خونه بسازن
    • علی کراد RO ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      20 0
      خودشون با افتخار گفتن ما زدیم و روزنامه های آمریکایی نوع بمب آمریکایی ام ۸۴ به کار رفته را هم از. روی نوع و شدت. انفجار. اشاره کردن بعد. شما هنوز در. هپروت به سر. می برید. شما دیگه کی هستین.
      • حامد AE ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
        9 11
        یعنی میگی کار خودشنو؟
      • حسنی پور AE ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
        20 0
        فیلم کاملا مشخصه، یک انفجار بزرگ، اگر انبار مهمات بود انفجار ثانویه داشت ولی اون حجم از انفجار بطور نگهانی فقط با یک بمب بالای 500 کیلو ممکنه، تو رو خدا یک فکر کنید و تحقیق کنید.
      • حسینی AE ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
        20 0
        بمب یک تنی آمریکاست
      • قافله AE ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
        19 0
        انشالله همه علاقمندان غزه بروند جنگ
      • باغ مظفر IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        در پاسخ به حامد:ماله کشی نکن. خون اون زخمی هایی که تو بیمارستان تو آتش سوختن گریبان زندگیت رو میگیره
      • بردبارخان IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        آقا حامد....روز قیامت مظلومان غزه جاوید را می گیرند
      • زاگرس سربلند IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        در پاسخ به بردبار خان: ، میشه بپرسم که سنگ اول رو کی پرتاب کرد؟
    • هارمش RO ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      21 0
      لعنت بر وطن فروشها و جماعت خبیثی که برای خوش رقصی برای اربابانشان حتی حاضرن این چنین جنایتی را توجیه کنند شما روی هر چه جنایتکار در تاریخ را سفید کردید.
      • طارمی AE ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
        20 0
        بیمارستان را نباید پادگان کرد
      • ماهی AE ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
        19 0
        اشتباه منفی زدم به این کامنت و بالاییش حلال کنید من مثل این غرب زده ها کثیف نیستم
      • ارامکو AE ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
        20 0
        از رجز خوانی کاری ساخته نیست - بفرمائید برید برای جنگ
      • فریبا .م IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        19 1
        در جواب طارمی /چون حماس زخمی هاش اونجا بود زد. مگه اونجایی که اظهار فضل می کنی؟
      • زهرا رزاق محمدی IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        پاسخ به آرامکو:بهتره از اسرائیلی ها بپرسی که از هفتاد سال پیش زمین فلسطینی ها رو غصب کردن و فقط دارن سلاخی میکنن و آدم میکشن
      • بایرامی IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        آقای ظارمی چهارده نفر از خانواده اسماعیل هنیه شهید شدن. شما هم با این کامنت ها در جنایات شریک هستین
      • ضمیر دل IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        پاسخ به ظارمی ...یعنی الان شما دق کردی داری نظرتو مینویسی یا بلانسبت انسان نیستید یک مقدار جلوی احساسات رو بگیرید به جایی بر نمیخوره
      • فتح الله خان IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        درپاسخ به ماهی///وقتی قلب انسان می میره، به نفع اسرائیلی که در ظلمش شک نیست کامنت میذاره یا منفی میده....امیدی به این مردگان نیست.
    • هادی RO ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      21 0
      مرگ بر اسرائیل وووو صهیونیست چه خارجی چه داخلی
      • دوربین AE ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
        20 0
        خدا رحمت کنه جنگجویان حماس مستقر در بیمارستان را
      • ظهوری AE ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
        19 1
        مقاومت کارش مقاومت کردنه، نه حمله کردن
      • آگاه AE ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
        20 0
        فاتحه اسرائیل بزودی خوانده می شود
    • هبر RO ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      21 0
      شرم بر اسرائیل و جهان
      • جردن IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        8 12
        استغفرالله ، ظاهراً خدا هم خوابش برده و این همه جنایت و وحشی گری صهیونیست ها را نمی‌بیند. و گرنه تا حالا یه بلایی سر این وحشی های قاتل و کودک کش آورده بود.
    • احمدآقامون RO ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      22 0
      تا ماهیت پلید اسرائیلی ها و حامیانشان مشخص شود... فقط میشه گفت دنیا یک جنگل هست... در جنگل هم خودت باید قدرتمندباشی تا خورده نشی....
      • مشتی AE ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
        20 0
        خدا مرگ را نصیب اونا کنه که قلب هاشون این قدر کثیف شده که حامی جنایتکار شدند....به هرتوجیهی دست می زنند تا بگن امریکا واسرائیل آدم خوبه قصه اند....
      • توران IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        19 0
        وقتی حماس حمله کرد چه نتیجه‌ای را پیش بینی میکرد؟ با چند نفر اسرائیل را فتح کند یا اسرائیل واکنشی نشان ندهد
      • جزیره IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        من یه مادرم....کاش بزارن ما هم بریم برا جنگ ...شاید یه ذره آتیشی که دیشب تو دلمون روشن کردن آروم شه.. خدا الهی لعنتشون کنه..چقدر چیغ زدم ..چقدر گریه کردم ..چقدر فزیاد زدم ...داریم زیر داغ این همه یچه جون می دیم بمیرم برا امام زمان یه امام و هزار علی اصغر .....
    • همتی RO ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      20 0
      همون روز اول که نیروهای حماس به جنوب اسراییل حمله کردند، همه میدونستند که اسراییل غزه رو آبکش میکنه
      • سردار بوکان IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        هنوزم پخش میکنیم! یه صهیونیست بمیره شیرینی پخش میکنیم شام و نهار هم میدیم
      • ابهری IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        این ثابت میکنه که رزمندگان دلاور اسلام هیچ هراسی از آمریکای جهانخوار ندارند ، فقط از ناوهای آمریکا خیلی میترسند
      • چگینی IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        19 0
        موشک‌های حماس اسباب بازی هستند تا موشکی که بتوانند چنین تخریبی را رقم بزنند دو احتمال هست ۱- اسراییل زده است که یک بمب نمیتواند انفجار به این بزرگی داسته باشد لذا بایستی از چندین بمب استفاده کرده باشد ۲-انبار محمات حماس در زیر بیمارستان منفجر شده است خارج از این نمیتواند باشد.
      • سردار بوکان IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        19 0
        آقای ابهری فیلم جنگی زیاد میبینی؟ اسراییل و امریکا و ناتو هم میشینن نگاه میکنن؟
    • خراباتی RO ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      21 0
      اگر ارتش ایران با ارتش پاکستان که از قوی ترین ارتش های دنیاست با گروه های حزب الله و سپاه پاسداران با هم به اسراییل حمله کنند اسراییل چاره ای جز تخلیه کامل تمام کشورش ندارد .اسراییل گور خودش را با استفاده از بمب فسفری کنده و حالا داره این گور را با جنایاتش عمیق تر میکند
      • پرواز IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        میلیون ها نفر در پاکستان و بنگلادش هستند . آماده حمله به اسرائیل راه را برای مقاومت جهانی باز کرد برای دفن اسرائیل
    • انار شوشا RO ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      22 0
      این حجم تخریب فقط میتواند ناشی از انهدام انبار مهمات و تسلیحات باشد . موشک ۵۰۰ تا کشته نمیده
    • واوان AE ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      21 0
      های در برابر هوووی
      • موزون IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        21 0
        های در برار هوی حرف های منافقانه است.
      • قارون IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        روزگار غریبیست خدای را در پستوی خانه نهان باید کرد
    • یساری AE ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      20 0
      شما هم از حالا زنبیل بزار نوبت بگیر برای حلوای نذری چون تو مملکت خودت که دیگه گوشت و مرغ و تخم مرغ نمیتونی بخوری با نابودی اسراییل انشاله دلار مشه 7 تومن و همه حال میکنیم
    • لامردی AE ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      20 0
      پارسال مکرون و بایدن و فلان و بهمان بخاطر مرگ طبیعی یک دختر زمین و زمان رو بهم دوخته بودن الان فقط به بیانات دو پهلوی ملایم بسنده می کنن
    • هارون AE ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      6 0
      شعل مردم غزه چیه که خونه هاشون اینقدر لوکسه و ماشینهای خوب دارند ... و رشد جمعیتشون بطور شگفت آوری زیاده . مثلا هر کدام چندین زن و دها بچه دارند. واقعا چه شغلی در یک پهنه ۴۱ کیلومتری که دو نیم میلیون ادم توش جا شدن اینهمه در آمد داره......
    • مرتضی AE ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      20 0
      خود اسرائیل اعتراف کرد، BBC و NBC دارن میگن کار اسرائیل بوده! اونوقت یه عده نفهم بدبخت بی وجدان میگن نه کار حماسه!!! انصافاً تو خون ریخته شده همه اون کودکان شریکید
    • ضماد AE ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      20 0
      جوانان منتظر حکم جهادند خون جوانان به جوش آمده است اگر قرار نیست حکم جهاد صادر شود خودجوش و آتش به اختیار به مزدوران داخلی صهیونیسم حمله شود
      • استقلالی IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        نمی دونم این انرژی که می گویند تلمبار شده کی می خواد وارد عمل بشه
      • مدینه فاضله IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        والله الان زمان زدن تمامی مراکز دولتی و غیردولتی اسرائیل فرا رسیده حداقل سالن های فرودگاه رو بزنند بر پدر این وحشی ها لعنت که آمریکا و اروپا پشت این حرومزاده ها ایستادند ای خاک بر سر کشور های عرب
      • رضاخان IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        اولا هیجانی نوشتن‌دلیل بر درست بودن حرف نیست دوم تو از کی نماینده خدا شدی که تعیین تکلیف میکنی واسه اون دنیا سم جنگ اولته مگه میبینی؟ چهارم، اگر میبینی خیلی اذیت میشی یه بلیط بگیر برو.
      • برزای IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        12 8
        امپراطوری ابران دوباره زنده شده است چشم امید مظلومان دوباره به ایران است.
    • سردار بوکان IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      20 0
      چه زیبا نوشته :می‌نویسم برای تاریخ پر تراژدی فلسطین که جوانانش، در حوضچه‌ای از خون، روی سنگ فرش‌ها آرمیده بودند. می‌نویسم برای زن جوانی که با دمپایی‌های صورتی و در آغوش نوزادش آخرین بوسه‌ها را نثار کرده بود. همو که هنگام دویدن برای نجات جانش، هدف قرار گرفت و بدنش پخش پیاده رو شده بود.احسنت معروفی
    • لامع IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      20 0
      المعمدانی سفری بی بازگشت به سوی بهشت شد. کربلا در کربلا شد غزه، دختران بی خانواده، کودکان بی خون خفته در آغوش مادر، مادران به خون تپیده در کنار فرزند، به حکم چه قانون ددمنشانه یهود بن شمر نوشته شده است؟ اینجا کربلایی است که کودکان و زنانش را به مسلخ می‌برند.خیلی زیبا توصیف کرده آقای معروفی
    • زارعین IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      20 0
      یهودیان پفیوز .ملت بی رگ اسلام اگرمامسلمین غیرت داشتیم وضع این نبود
    • فروتن IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      19 0
      منطقه در حال وارد شدن به پیچ تاریخی است من این روزها را پیش بینی میکردم
    • زرتشت IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      19 0
      پس این همه موشک انبار کردیم برای چی؟مگه نمیبینید که حماس موشک نداره که از خودش دفاع کنه
    • یارانه بگیر IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      20 0
      سلام بر شهدای بیگناه بیمارستان معمدانی بدون شک آن خلبان بمب افکن که اقدام به این حمله کرده است و این بمب را بر سر زنان و کودکان بیمارستان ریخت . شقی ترین فرد عالم بشریت است و باید همراه رژیم صهیونیستی در دادگاه محکوم و مجازات شود بشریت و آزادگان جهان تا احقاق این حق که محاکمات و اجرای عدالت است نبای
    • برازنده از گرمسار IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      20 0
      آقای امیر عبداللهیان با این حجم از جنایت و قساوت بی رحمی رژیم صهیونیسم زمان بیانیه و دیپلماسی نیست ایران هم که بخاطر مسائل بین المللی و ندادن بهانه دست دشمنان و شروع جنگ گسترده دخالت مستقیم میسر نیست چرا امکاناتی فراهم نمی‌شود که بازنشستگان و بسیجیان آموزش دیده به سمت لبنان و فلسطین بروند
      • لردگان IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
        20 0
        منتظر نظر تو بود آخه اگه همینجوری الکی الکی بود که الان دنیا یه جور دیگه بود
    • کهنه رفیق IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      20 0
      پس این موشکهای خرمشهر و سجیل و عماد و ذوالفقار و .... کجایند؟
    • آستارا IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      20 0
      حذف قبول شدگان آزمون استخدامی دولتی با مدارک بالاتر غیرقانونی و بی عقلی است ، هرکسی بتواند ملاک شایستگی آزمون ها را بدست آورد باید بتواند استخدام شود گناه نکرده درس خونده و علمش بیشتر است
    • آتش بیار IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      20 0
      بخاطر یه بیمارستان چرا اینقد شلوغش میکنید
    • یک مادر IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      19 0
      فکر میکنید براشون فلسطین و غزه مهم است ؟ هفتاد سال قبل همین اروپایی ها این صهیونیست ها رو آوردن بعد توقع دارید الان جلوی این ماشین کشتار اشغال گر بایستند ؟ البته یه نکته مهم اینکه برای اونها اوکراین هم مهم نیست اگر مهم بود به خاطر منافعشون در تضعیف روس ها اوکراین بدبخت رو وارد یه جنگ نابود کننده نمی