۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۴

مدیرکل گمرکات استان اصفهان:

روزانه چهار میلیون دلار کالا از گمرکات اصفهان صادر می‌شود

روزانه چهار میلیون دلار کالا از گمرکات اصفهان صادر می‌شود

اصفهان- مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: سال جاری به طور متوسط چهار میلیون دلار کالا در روز از گمرکات استان اصفهان صادرات شده است.

رسول کوهستانی پزوه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درخصوص عملکرد هفت ماهه گمرکات استان اصفهان در سال جاری اظهار داشت: صادرات استان از ابتدای سال تا پایان مهر ماه امسال به میزان یک میلیون و ۳۵۴ هزار تن و به ارزش ۸۴۷ میلیون و ۷۸۶ هزار دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزنی هشت درصد و حیث ارزش ۲ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۱۶ روز ابتدایی سال ۱۴۰۲ (با احتساب روزهای تعطیل) به طور متوسط روزانه سه میلیون و ۹۴۳ هزار دلار و به میزان ۶ میلیون و ۲۹۹ هزار کیلو گرم کالا از طریق گمرکات استان اصفهان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را ۶۱۶ نوع کالا برشمرد و اظهار داشت: عمده ترین محصولات صادراتی از گمرکات استان اصفهان چدن آهن و فولاد و مصنوعات آن، محصولات پتروشیمی، فرش ماشینی و دستباف و محصولات لبنی است.

کوهستانی پزوه تعداد کشورهای هدف صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان ۸۷ کشور برشمرد و تصریح کرد: طی این مدت عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه و امارات متحده عربی مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات استان اصفهان بوده است.

وی همچنین در خصوص واردات کالا از طریق گمرکات استان اصفهان اظهار داشت: در هفت ماهه امسال ۷۱ هزار و ۴۸ تن کالا به ارزش ۳۶۵ میلیون دلار از طریق گمرکات استان اصفهان ترخیص شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۲ درصد رشد و از حیث ارزش هشت درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان عمده کالاهای وارداتی گمرکات را ماشین آلات مکانیکی و برقی، خطوط تولید، اجزا و قطعات و مواد اولیه و واسطه‌ای مورد نیاز واحدهای تولیدی برشمرد و ابراز داشت: طی این مدت مهمترین کشورهای مبدا واردات به مقصد گمرکات استان اصفهان چین، امارات متحده عربی، ترکیه،، آلمان و ایتالیا بودند.

کد خبر 5926595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha