۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۰

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران:

تلفات انرژی در شبکه های برق مازندران به ۱۱ درصد رسید

تلفات انرژی در شبکه های برق مازندران به ۱۱ درصد رسید

نوشهر- مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: میزان تلفات شبکه برق از ۱۸ درصد طی ۱۰ سال گذشته به ۱۱ درصد در حال حاضر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کاظم حسینی صبح چهارشنبه در نشست فصلی مدیران شرکت‌های توزیع برق شمال با بیان اینکه ۴۵ هزار دستگاه ترانسفورماتور و ۱۷ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط در استان وجود دارد، میزان تلفات انرژی ۱۱ درصد اعلام کرد و افزود: میزان تلفات در سال ۹۲ حدود ۱۸.۵ بوده است که اکنون به ۱۱.۷۴ کاهش یافته است.

وی شمار مشترکان یک میلیون و ۵۶۰ هزار مشترک ذکر کرد و گفت: ۷۶ درصد مشترکان خانگی و کمتر از یک درصد مشترکان صنعتی هستند و بار پایه نیز ۱۹۰۰ مگاوات است.

وی با عنوان اینکه میزان پیک بار در تابستان به سه برابر بار پایه می‌رسد، گفت: مشکل اصلی برق در شمال کشور توزیع و فوق توزیع است و امسال بیشترین خاموشی‌ها در این حوزه بوده است.

حسینی خواستار توزیع پست برای جلوگیری از خاموشی‌ها شد و گفت: ۱۴ هزار کیلومتر شبکه سیم مسی است و باید برای جمع آوری آن اعتبار گذاشته شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه مازندران به عنوان منطقه چهار گرمسیری درنظر گرفته شده است، افزود: بازنگری در این حوزه الزامی به نظر می‌رسد.

کد خبر 5927251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha