۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران:

«کیوکارت» راه‌اندازی می‌شود/ افزایش تسهیلات بدون ضامن در کشور

«کیوکارت» راه‌اندازی می‌شود/ افزایش تسهیلات بدون ضامن در کشور

اردبیل- مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: همزمان با سالگرد تأسیس بانک مهر اقتصاد در ۲۲ آذرماه، «کیوکارت» به همت قرض‌الحسنه مهر ایران رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شمسی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در نشست مدیران شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اردبیل اظهار کرد: در ۲ سال دولت سیزدهم تعداد مشتریان بانک از ۱۰ میلیون نفر به ۱۶ میلیون نفر رسیده و همچنان سعی بر جذب مخاطبان و مشتریان بیشتری داریم.

وی تصریح کرد: معوقات این بانک کمتر از چهار دهم درصد است که ۷۰ درصد آن سررسید گذشته بوده و تنها ۳۰ درصد معوقه و مشکوک‌الوصول داریم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: سقف تسهیلات پرداختی در قالب کالا کارت از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته که این کار در مسیر حمایت از تولید داخلی است.

شمسی‌نژاد افزود: با هماهنگی تولیدکنندگان قرار است مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات از ۱۸ ماه به ۳۶، ۴۸ و حتی ۶۰ ماه نیز افزایش پیدا کند که حمایت از تولید شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت اصلی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا خدمات و سرویس‌دهی راحت و تسهیل‌گونه را انجام دهیم تا فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه شکل بگیرد.

شمسی‌نژاد اضافه کرد: در هفت ماهه امسال بیش از ۲ میلیون ایرانی از تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر بهره‌مند شدند و در قالب حقوق و دستمزد در حال رایزنی هستیم تا دستگاه‌های مختلف با تمرکز حساب کارکنان خود در این بانک بتوانند از «کارت مهر، کارت زندگی» استفاده کنند.

وی بیان کرد: در قالب حقوق و دستمزد به راحتی می‌توانیم به شکل اقساطی، خدمات کالایی، بیمه‌ای، آموزشی، انجام سفر و سایر خرید کارکنان را انجام داده و آنها بدون چک بتوانند نیازمندی خود را در طول ماه رفع کنند.

شمسی‌نژاد به راه‌اندازی نئوبانک و کیوبانک برای گروه سنی جوانان و نوجوانان خبر داد و یادآور شد: این قشر به صورت هوشمند و آنلاین می‌توانند از خدمات بانک بهره‌مند شده و در سالگرد تأسیس بانک، کیوکارت رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در قالب این طرح سعی می‌کنیم تا فرهنگسازی امر قرض‌الحسنه و سواد مالی را برای گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان با محوریت مدارس شاهد باشیم تا آنها با این فرهنگ آشنایی بیشتری پیدا کنند.

شمسی‌نژاد گفت: در اغلب استان‌ها افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات به صورت آنلاین و بدون رد و بدل شدن مدارک کاغذی انجام می‌شود و در برخی از شعبه‌ها تنها برای اعتبارسنجی برخی مدارک درخواست می‌شود.

وی افزود: یک سوم تسهیلات این بانک بدون ضامن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شده و ما بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی پرداختی تسهیلات بدون ضامن را دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به فعالیت ۵۰۰ شعبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: در استان اردبیل به نسبت سرانه مردم فعالیت ۱۲ شعبه مناسب است ولی در جانمایی این شعبات باید اقدامات مؤثر و عملیاتی انجام شود.

کد خبر 5928089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha