۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۰

معاون دانشگاه مطرح کرد:

گسترش تعاملات علمی میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کشور عراق

گسترش تعاملات علمی میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کشور عراق

معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعامل با دانشگاه‌های عراقی با هدف توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های علمی، آموزشی، بهداشتی، دارویی، تحقیقاتی و درمانی گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر شاپور بدیعی اظهار کرد: یکی از مهمترین حوزه‌های بین‌الملل افزایش سطح تعامل و همکاری با دیگر کشورها بوده و معاونت امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در همین راستا توسعه مراودات و همکاری‌های مشترک با دانشگاه‌های کشورهای همسایه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مورد توجه توسعه همکاری‌های بین‌المللی با دانشگاه‌های عراق به عنوان یکی از کشورهای دوست و همسایه مسلمان است که در آخرین برنامه اجرا شده با حضور دانشگاه‌های عراق در مشهد و در برنامه‌های هفته مشترک علم، در برنامه‌ای که توسط دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، یک روز آن به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافت.

معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی از مهمانان عراقی حاضر در برنامه‌های رویداد همایش علم ایران و عراق گرایش‌های رشته پزشکی را داشتند از این فرصت در جهت افزایش سطح تعاملات فی ما بین استفاده کردیم.

وی افزود: در بازدیدهایی که رؤسای دانشگاه‌های عراق از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد و از دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری داشتند بر گسترش سطح همکاری‌ها با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه‌های دانشجویی، آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، دارویی، درمانی و گردشگری سلامت تأکید کردند و ما هم از این درخواست استقبال کردیم.

بدیعی خاطرنشان کرد: ما به طرف‌های عراقی اعلام کردیم که تفاهم‌نامه‌های منعقد شده باید منجر به عقد یک قرارداد اجرایی بشود و صرفاً به امضای تفاهم‌نامه ختم نشود و خروجی آن در حوزه اجرایی هم به‌خوبی ملموس و مشهود باشد.

وی با اشاره به اینکه در قراردادهای منعقد شده بر مشخص شدن نتایج یک تا ۵ ساله تأکید شده تا اینکه خروجی هر سال آن مشخص باشد و در ادامه بتوان برنامه‌ریزی بهتری برای سال بعد از آن داشت، بیان کرد: با این دانشگاه‌ها در رابطه خروجی مؤثر در پایان هر سال صحبت شد تا زمینه تمدید این قراردادهمکاری در پایان دوره ۵ ساله هم به‌خوبی فراهم باشد.

معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعاملات علمی و آموزشی در حوزه پزشکی میان این دانشگاه و دانشگاه‌های کشور عراق گسترش می‌یابد و معتقدیم تبادل اطلاعات و دانش با کشورهای همسایه می‌تواند زمینه‌ساز گسترش همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های علمی، آموزشی، بهداشتی، دارویی، تحقیقاتی و درمانی باشد.

کد خبر 5931943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha