۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۳۱

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان تاکید کرد؛

لزوم مدیریت حوزه‌ های تربیت غیر رسمی نسل کودک و نوجوان

لزوم مدیریت حوزه‌ های تربیت غیر رسمی نسل کودک و نوجوان

رشت- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بر لزوم استمرار و پیگیری حرکت‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: حوزه‌ های تربیت غیررسمی نسل کودک و نوجوان مدیریت‌ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی نیازمند بعد از ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون پرورش فکری اظهار کرد: لازم است برای پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه آینده سازان و برطرف‌ سازی دغدغه‌ های هویتی آنان، فرهنگ‌ سازی در حوزه کودک و نوجوان به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تعامل موثر و رودرو با مخاطب را از راهکارها دانست و گفت: قصه‌گویی ابزاری موثر برای هویت بخشی به جامعه و آشنا سازی آنان با پیشینه و داشته‌های فرهنگی است.

نیازمند ادامه داد: معرفی اسطوره های ایرانی اسلامی و آشناسازی نسل کودک و نوجوان با شخصیت‌هایی چون اسلم دیلمی و میرزا کوچک جنگی می‌تواند در بستر فعالیت قصه و قصه‌گویی صورت‌گیرد.

وی با بیان اینکه شناسایی استعدادهای نسل کودک و نوجوان، ایجاد عرصه های رقابتی و تولید محتوای مناسب، از دیگر رهاورد های اجرای فعالیت های هدف‌مند فرهنگی و برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی است، افزود: هم‌گرایی‌ آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری و دیگر مجموعه‌های فرهنگی، بسترهای لازم برای بهره‌مند سازی هر چه بیشتر نظام آموزشی از این حرکت ثمربخش ضرورت دارد.

وی از ضرورت‌های اطلاع رسانی حداکثری و استفاده از ظرفیت های دستگاه های متولی این حوزه با تبیین این موضوع که بهره‌گیری همزمان و موثر از فرصت‌های فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات محیطی اهمیت‌ دارد، تصریح‌کرد: در این مسیر، همراهی رسانه ملی، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها ضروری است.

نیازمند بر لزوم استمرار و پیگیری حرکت‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: طی هفته آینده شاهد برگزاری این نشست و پرداختن به مسایل حوزه کودک نوجوان استان، به ویژه مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری خواهیم بود.

کد خبر 5931957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha