۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۸:۳۸

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه:

ساختار سازمانی گمرکات خسروی و سومار نیازمند ارتقا است

ساختار سازمانی گمرکات خسروی و سومار نیازمند ارتقا است

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به حجم ترانزیت از مرزهای استان، گفت: ساختار سازمانی گمرکات خسروی و سومار نیازمند ارتقا است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر عباس زاده صبح پنجشنبه در هشتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات و دومین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی اموراقتصادی استانداری کرمانشاه و با حضور مسئولان استانی ذی ربط برگزار شد، خواستار ارتقا ساختار سازمانی گمرک خسروی به اداره کل و گمرک سومار در سطح اداره شد.

وی افزود: حجم فعالیت و مبادلات تجاری در گمرک خسروی و سومار روز به روز در حال رشد است و نیاز است با افزایش حجم تجارت در این گمرکات، ساختار سازمانی آنان نیز ارتقا یابد تا به این صورت امکان افزایش نیروی انسانی و تبع افزایش دیگر بسترها فراهم شود.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: تشکیل کار گروه ترانزیت در استان یکی دیگر از مواردی است که به آن نیازمند هستیم.

عباس زاده ا اشاره به اینکه مرز پرویز خان یکی از فعال‌ترین گمرکات ترانزیتی کشور است، بیان کرد: نه تنها در استان کار گروه ترانزیت شکل نگرفته است بلکه امکانات موجود در مرز نیز جوابگوی این حجم از فعالیت نیست.

وی در ادامه میزان تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی طی هفت ماه گذشته از سال در استان را ۲۱۷ هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: از این میزان گمرک پرویزخان با تردد ۷۹ هزار دستگاه بیشترین تردد کامیون صادراتی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه مقصود خود از بیان آمار تردد کامیون‌های حامل کالای صادراتی و همچنین ترانزیت در مرز پرویزخان را نبود امکانات متناسب با این حجم از تردد کامیون در این مرز عنوان کرد و گفت: در صورت بروز حادثه‌ای در مرز پرویزخان، تجهیزات و امکانات کمک رسانی محدود و قطعاً امداد رسانی به موقع نخواهد بود.

کد خبر 5934311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha