۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۲۹

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد؛

کسب رتبه ۱۳۴ دانشگاه رازی در بین دانشگاه‌های کشورهای گروه D۸

کسب رتبه ۱۳۴ دانشگاه رازی در بین دانشگاه‌های کشورهای گروه D۸

کرمانشاه- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه از کسب رتبه ۱۳۴ دانشگاه رازی در بین دانشگاه‌های کشورهای گروه D۸ خبر داد.

مصطفی مصطفایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دانشگاه رازی کرمانشاه در بین دانشگاه‌های کشورهای گروه D۸ رتبه ۱۳۴ را کسب کرده است.

وی افزود: کشورهای گروه D۸ شامل هشت کشور جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، مالزی، بنگلادش، اندونزی، مصر و نیجریه هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: این گروه در سال ۲۰۱۸ طی تفاهم نامه‌ای با مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری ( ISC) توافق کردند که ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های خود را به مؤسسه ISC واگذار کنند.

مصطفایی بیان کرد: در رتبه بندی امسال ۴۹۶ دانشگاه از این ۸ کشور حضور دارند که دانشگاه رازی رتبه ۱۳۴ را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همچنین ۸۰ دانشگاه از کشور ایران موفق شده‌اند در این رتبه بندی قرار گیرند که در این میان دانشگاه رازی رتبه ۱۴ را در بین دانشگاه‌های جامع و رتبه ۳۶ را در بین دانشگاه‌های کشور کسب کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه شاخص‌های مورد استفاده در این نظام رتبه‌بندی را کمیت و کیفیت پژوهش (وزن ۶۰ درصد)، آموزش (۱۰ درصد)، فعالیت بین المللی (۱۵ درصد) و نوآوری (۱۵ درصد) برشمرد.

کد خبر 5938044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha