۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵

مدیرکل کتابخانه های مازندران:

تکمیل کتابخانه مرکزی ساری نیازمند ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار است

تکمیل کتابخانه مرکزی ساری نیازمند ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار است

ساری- مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کتابخانه مرکزی ساری را ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه مهدیان پور ظهر چهارشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با اشاره به اینکه ساخت کتابخانه مرکزی ساری از سال ۸۶ در استان شروع شد، افزود: تمام تلاش این است که این پروژه تا سال آینده به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه قرار بود این پروژه هفته دولت امسال افتتاح شد ولی بودجه تخصیص یافته در قالب سفر دولت، برای تکمیل آن کافی نبوده است، افزود: از این رو این پروژه در فهرست مصوبات سفر دولت رئیس جمهور به استان نیز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به جد پیگیر هستیم که این پروژه در لیست سفر قرار گیرد و بتوانیم آن را سال آینده افتتاح کنیم.

مهدیان پور رقم اعتباری مورد نیاز برای تکمیل کتابخانه مرکزی ساری را ۱۰۵ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: برای تجهیز آن نیز نیازمند همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نهاد کتابخانه های عمومی کشور هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران یادآور شد: از هم اینک برای تجهیز و تأمین منابع کتابخانه ای برنامه ریزی کردیم و جایگاهی برای کتاب‌ها درنظر گرفتیم و ۱۵ هزار جلد کتاب برای این کتابخانه تهیه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به پویش فرهنگی هفته مازندران برای تأمین کتاب گفت: در این پویش از مردم استان خواسته شد تا افراد وناشرانی که در زمینه فرهنگ و هنر و آداب استان کتاب تألیف دارند عرضه کنند و آن را خریداری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین اگر مردم فرهنگ دوست استان تمایل به اهدای کتاب به کتابخانه ها دارند نیز می‌توانیم از این فرصت بهره گیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی ساری غنی خواهد بود و منابع کتابخانه ای قوی وغنی برای آن پیش بینی شده است، افزود: تمایل داریم بخش استان شناسی آن غنی آن باشد و از نویسندگان و مؤلفان تقاضا داریم آثار خود را در این بخش عرضه کنند.

کد خبر 5939773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha