۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۱۹

مدیرکل شیلات بوشهر مطرح کرد؛

افزایش بهره‌وری در مزارع میگوی استان بوشهر

افزایش بهره‌وری در مزارع میگوی استان بوشهر

بوشهر- مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به روند افزایشی تقاضای میگو در کشور و جهان باید به منظور بهره‌وری بیشتر به سمت پرورش فوق متراکم و استفاده از تکنولوژی روز دنیا حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی بعد از ظهر چهارشنبه در کارگاه هم اندیشی احداث و توسعه واحدهای نرسری در مزارع پرورش میگو اظهار داشت: نرسری در توسعه پایدار پرورش آبزیان از جمله میگونقش بسیار مهمی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به روند افزایشی تقاضای میگو چه در کشور و چه در جهان نیاز است به منظور بهره وری باید بیشتر به سمت پرورش فوق متراکم، استفاده از تکنولوژی روز دنیا هوش مصنوعی و … حرکت کرد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: موضوع نرسری در صنعت پرورش میگو موجب می‌شود که آبزیان پرورشی مثل میگو مدت کمتری در استخر جهت پرورش سپری کنند و در واقع نرسری ریسک بروز بیماری را کاهش داده و موجب تولید اقتصادی‌تر و توسعه پایدار این صنعت می‌شود.

امینی توجه جدی به موضوع بهره وری را موضوع مهمی خواند و تصریح کرد: ایجاد نرسری و منطقه نوزاد گاهی یک مورد از عوامل افزایش تولید در واحد سطح به منظور بهره برداری بیشتر است.

وی گفت: عواملی دیگری نیز مانند لاینر کردن استخر پرورش میگو، تجهیزات و … به همراه توجه جدی به موضوع مدیریت مزارع پرورش میگو از موارد دیگری است که نیاز به توجه جدی دارد.

کد خبر 5940104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha