۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶

معاون دادگستری اردبیل:

همراهی و تعامل جای تقابل و بهانه‌تراشی با سرمایه‌گذاران را بگیرد

همراهی و تعامل جای تقابل و بهانه‌تراشی با سرمایه‌گذاران را بگیرد

اردبیل- معاون دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به جای بهانه‌تراشی و تقابل بهتر است همراهی با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را در پیش بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف خدادادی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل، اظهار کرد: مسئولان استانی به ویژه استاندار اردبیل محسوس و شبانه‌روزی در تلاش هستند تا مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان را برطرف و تسهیل‌گری خاصی را ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات به وجود آمده ناشی از نگاه جزیره‌ای در دستگاه‌های اجرایی و رده کارشناسی است که امیدواریم با نگاه مثبت و وسیع به این حوزه این موانع و مشکلات برطرف شود.

معاون دادگستری استان اردبیل سیاست کلی نظام و تاکید مقام معظم رهبری را در حمایت از تولید و بحث صادرات یادآور شد و گفت: تنها راه برون رفت کشور از وضعیت موجود حمایت از تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری است.

خدادادی افزود: اگر این حوزه مورد حمایت قرار نگیرد ما با آسیب‌های جدی اجتماعی، فرهنگی و بزه‌های اخلاقی روبه‌رو خواهیم شد که آثار آن در افزایش جرایمی همچون سرقت و اعتیاد نمود خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سطح میانی باید موانع و مشکلات از سر راه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان برداشته شده و جلوی تقابل و بهانه‌تراشی توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نظام بانکی گرفته شود.

خدادادی به دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد داد تا کمیته استقبال از سرمایه‌گذاران را در ادارات راه‌اندازی کرده و در سریع‌ترین زمان با رفع موانع، امکان صدور مجوز برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان را با هدف ایجاد فرصت‌های اشتغال برای بیکاران مهیا کنند.

وی اضافه کرد: اگر نگاه تسهیل‌گر در استان حاکم شود، ما مشکلاتی را شاهد نخواهیم بود و عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل و کمیته قضائی قطعاً پیگیری‌های جدی را به همراه خواهد داشت.

خدادادی از همراهی اداره کل بازرسی استان قدردانی کرد و ادامه داد: در سطح استان همه مسئولان استان پای کار هستند تا تولید و صنعت رونق گرفته و جوانان تحصیل‌کرده و بیکار وارد بازار کار شوند.

در این جلسه دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز اجرایی نشدن مصوبات را مصداق جرم و ترک فعل اعلام کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، ستاد تسهیل و کمیته قضائی را اجرایی و عملیاتی کنند.

جلال آفاقی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما در بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی بزرگ استان انجام می‌دهیم، سعی ما بر این است تا موانع را برطرف کنیم اما به نظر می‌رسد همچنان برخی از مشکلات سرمایه‌گذاران را آزار داده و آنها را ناامید می‌کند که ضرورت دارد هر چه سریع‌تر این موانع رفع شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به مشکل به وجود آمده در حوزه صادرات سیب‌زمینی نیز اشاره کرد و افزود: تلاش بر این است تا هر چه سریع‌تر صادرات سیب زمینی از طریق گمرکات استان آغاز شده و تولیدکنندگان در این حوزه بیش از این متضرر نشوند.

کد خبر 5940657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha