۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۱۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل:

نگاه به قرآن باید فراتر از خوانش و تلاوت باشد

نگاه به قرآن باید فراتر از خوانش و تلاوت باشد

اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نگاه ما به قرآن باید نگاه تربیتی باشد و از دید صرف خواندن و قرائت پرهیز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی عصر پنجشنبه در آئین تجلیل از مربیان قرآن طرح سمیر در اردبیل، اظهار کرد: اگر مفاهیم و نکات تربیتی قرآن به زبان ساده و کوتاه در جامعه تبیین شود، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی رفع می‌شود.

وی بر ضرورت توجه جدی به فعالیت گسترده کنشگران فرهنگی و قرآنی در حوزه تربیت قرآنی و ارائه پیام‌های تربیتی در جامعه تاکید کرد و گفت: وظیفه ما تبیین و روایتگری قرآنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: نگاه ما نگاه تربیت‌محور و فراتر از قرائت و تلاوت قرآن کریم است و باید سبک و قواعد قرآنی در زندگی مردم جاری شود.

رجبی از آمادگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای طرح‌های قرآنی مشترک با اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل خبر داد و افزود: جامعه اسلامی ما باید به تمام معنا با تربیت دینی و رفتارهای دینی پرورش یابد و زمینه‌های این تربیت دینی و قرآنی باید در جامعه مهیا شود.

وی تبیین ساده و روان پیام‌های قرآنی در جامع را عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: خواندن، قرائت، تفسیر، تدبر و برگزاری نشست‌های قرآنی مقدمه‌ای برای ترویج سبک زندگی قرآنی و اشاعه تعلیم و تربیت اسلامی در جامعه است.

رجبی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: قرآن به عنوان بهترین هدایت‌کننده بزرگترین نسخه نجات‌دهنده بشریت از فتنه‌ها و حیات‌بخش در همه زمان‌ها و به ویژه در این عصر از زمان، نیاز جامعه بشریت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزاری پرشور جلسات و محافل قرآنی را مهمترین فعالیت در اشاعه فرهنگ قرآن در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: محافل قرآنی سبب ترویج سبک زندگی اسلامی و فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه شده و همچنین تأثیر بسیار عمیقی در روح و روان انسان به ویژه نوجوانان و جوانان دارد که باید این محافل تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آئین از ۳۰ نفر از مربیان قرآن طرح سمیر با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

کد خبر 5940844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha