۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷

امام جمعه کنگان:

ایجاد بستر برای مشارکت بالا در انتخابات وظیفه همگانی است

ایجاد بستر برای مشارکت بالا در انتخابات وظیفه همگانی است

بوشهر- امام جمعه کنگان گفت: ایجاد بستر برای مشارکت بالا در انتخابات وظیفه ای همگانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی نماز جمعه کنگان با اشاره به مسئله مهم انتخابات آخر سال و لزوم مشارکت بالای مردمی گفت: همه وظیفه داریم زمینه مشارکت بالا را فراهم کنیم زیرا مشارکت بالا موجب تقویت پایه‌های مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی می‌شود.

وی با بیان اینکه امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت ۴ اصل و ارکان مطلوب انتخابات از منظر رهبری معظم انقلاب است، بیان کرد: مشارکت بالا موجب افزایش اقتدار ملی است.

خطیب جمعه با بیان اینکه ثبت نام کنندگان در این دوره آمار بالایی دارد به لزوم امید آفرینی و پرهیز از یاس و ناامیدی در جامعه اشاره و عنوان داشت: هر کس دل در گرو نظام و انقلاب دارد باید امید آفرینی کند، مردم را مأیوس نکند و از جوسازی و دخالت و اظهار نظر غیر مسئولانه اجتناب نماید.

محمودی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبریک نزدیک شدن به هفته مبارک بسیج، ضمن بیان برکات شجره طیبه انقلاب گفت: امروز تفکر بسیج به تمام دنیا صادر و کشورهای مختلف شاهد حاکم شدن تفکر بسیج اند.

وی بیان کرد: امروز تفکر بسیجی باعث شده حشد الشعبی با آمریکا، مقاومت لبنان، حماس فلسطین و انصارالله یمن با رژیم کودک کش صهیونیستی بجنگند و در داخل مرزهای جغرافیایی کشور تفکر بسیجی جوانان ما سبب شده دشمن جرأت خطا در برابر ایران مقتدر اسلامی را نداشته باشد.

امام جمعه کنگان در ادامه ضمن تاکید بر حضور اقشار مختلف در راهپیمایی خودجوش مردمی، با بازخوانی جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی و تداوم این جنایات هولناک و از سویی تلاش این رژیم برای آتش بس چند روزه گفت: رژیم کودک کش صهیونیستی بدنبال کاهش خشم جامعه جهانی و فریب افکار عمومی است اما بداند پایان این جنگ نابرابر اضمحلال و زوال آنهاست و نصرت و پیروزی از آن ملت مقام فلسطین خواهد بود.

محمودی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سفر نیم روزی رئیس اداره دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی کشور به کنگان و نشست با فعالان قرآنی این خطه، عنوان کرد: همه باید برای ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی در جامعه همت گمارند.

وی با تبریک میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها و بیان فضائل و مناقب نائبه زهرا و بانوی بزرگ اسلام گفت: در عظمت حضرت زینب کبری سلام الله علیها همین بس که همه عالم به ولی خدا و امام زمانشان التماس دعا دارند ولی آقا امام حسین علیه السلام به خواهرش زینب کبری سلام الله علیها التماس دعا داشتند.

خطیب جمعه کنگان با تبریک روز پرستار و عنوان این مطلب که نامگذاری زادروز میلاد حضرت زینب سلام الله علیها بنام روز پرستار افتخاری برای این قشر است، به تلاش‌ها و مجاهدت‌های جامعه پرستاری بویژه در دوران مبارزه با ویروس منحوس کرونا افزود: پرستاری از مشاغل مقدس است و همه جامعه باید قدردان زحمات و تلاش‌های بی شائبه پرستاران بویژه جانفشانی و ایثار آنان در دوران کرونا باشند.

تقدیر از اجرای طرح پویش غربالگری دیابت، فشار خون بالا توسط شبکه بهداشت و درمان، تقدیر از زحمات مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان و تبریک به مدیر جدید، تقدیر از راه اندازی اولین مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنیداری رضوان در کنگان و نیز محکوم نمودن قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشری سازمان ملل متحد از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.

کد خبر 5941373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha