۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۸:۳۹

در گفت و گو با مهر مطرح شد:

مشکلات تنیس روی میز برای مسابقات جهانی/ آماده سازی بدون اردو!

مشکلات تنیس روی میز برای مسابقات جهانی/ آماده سازی بدون اردو!

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با تاکید بر مشکلاتی که برای آماده سازی این تیم جهت حضور در مسابقات جهانی دارد، گفت که احتمال تشکیل اردو برای تمام بازیکنان اعزامی بعید است.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های تنیس روی میز قهرمانی جهان ۲۷ بهمن تا ۶ اسفند در بوسان کره جنوبی برگزار خواهد شد. تیم ملی تنیس روی میز یکی از ۶۴ تیم شرکت کننده در این رقابت هاست که با ترکیب نوشاد و نیما عالمیان، امیرحسین هدایی، متین حیدری و موسوی عازم بوسان کره جنوبی خواهد شد.

این دوره رقابت های قهرمانی جهان، حکم گزینشی المپیک را دارد اینگونه که هشت تیم برتر مسابقات سهمیه مستقیم بازی های ۲۰۲۴ پاریس را کسب می کنند.

بنابراین نتیجه گیری در این رویداد برای تنیس روی میز که کسب سهمیه تیمی المپیک برای اولین بار را دنبال می کند، اهمیت زیادی دارد. اگر تنیس روی میز ایران از این رقابت ها به نتیجه نرسد، باید قید سهمیه تیمی را بزند و امیدوار به کسب سهمیه انفرادی از رقابت های آسیای میانه بماند.

این در حالی است که تشکیل اردوی آماده سازی ملی پوشان به خاطر فعالیت باشگاهی و خارج از کشور آنها به بن بست خورده است.

جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: از ترکیب ۵ نفره اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان، نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی در فرانسه شاغل هستند. این بازیکنان تا ۲۸ دسامبر (۷ دی) درگیر رقابت های باشگاهی این کشور هستند. بعد از آن هم که به ایران باز می گردند باید وارد لیگ کشور شوند.

وی ادامه داد: بعد از اتمام مسابقات باشگاهی کشور تا زمان اعزام به رقابت های قهرمانی جهانی، زمان خیلی کوتاهی داریم که قاعدتا نمی توان آن را هم به اردو و تمرین فشرده اختصاص داد. بازیکنان علاوه بر مسابقات باشگاهی و طبق برنامه مصوب درگیر رقابت های برون مرزی هم هستند. لازم است پیش از مسابقات جهانی زمانی برای استراحت داشته باشند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در پاسخ به این پرسش که «نمی توان اینگونه برنامه ریزی کرد که در حین مسابقات باشگاهی فرانسه، بازیکنان زمانی را برای سفر به ایران و شرکت در اردوی پیش بینی شده داشته باشند؟»، تصریح کرد: به خاطر بازی های آسیایی، ملی پوشان چند بازی باشگاهی خود را از دست دادند. به خاطر همین دیگر امکان اینکه از آنها بخواهیم مرخصی باشگاهی بگیرند تا در اردوی تیم ملی شرکت کنند، وجود ندارد.

لطف الله نسبی در این زمینه ادامه داد: برای بازی های آسیایی خیلی سخت و به واسطه رایزنی های زیاد توانستیم موافقت روسای باشگاه های فرانسه را برای جدا شدن بازیکنان ملی پوش‌مان بگیریم. اصلا همراهی نمی کردند طوریکه حتی به این فکر کردیم که قید حضور در بخش تیمی بازی های آسیایی را بزنیم اما در نهایت با پیگیری رایزنی‌ها توانستیم نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی را در اختیار بگیریم. الان دیگر نه رویِ این رایزنی ها را داریم و نه جواب می دهد.

وی تاکید کرد: البته همینکه این بازیکنان در لیگ فرانسه هستند به حفظ آمادگی آنها کمک می کند. قرار است برادران عالمیان و امیرحسین هدایی در مسابقات فیدر ایتالیا هم شرکت کنند. هدایی حضور در مسابقات فیدر پرتغال را هم در برنامه دارد. همه اینها به ارتقای رنکینگ و آمادگی بهتر آنها کمک می کند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در مورد متین حیدری و موسوی که از حضور در رقابت های انتخابی تیم ملی وارد ترکیب این تیم برای مسابقات جهانی شدند نیز گفت: برنامه پیشنهادی‌ام این است که برای این دو بازیکن با حضور پینگ پنگ بازان دیگر اردویی در سنندج داشته باشیم. البته هنوز طرح و تصویب نشده اما اردویی اینچنینی را برای آنها خواهیم داشت.

لطف الله نسبی در مورد عدم حضور حیدری و موسوی در رنکینگ جهانی گفت: فدراسیون فعلا برای این دو بازیکن برنامه برون مرزی ندارد اما خود آنها قصد دارند با هزینه شخصی در پروتورهایی شرکت کنند. در این صورت و به محض کسب امتیاز، حیدری و موسوی وارد رنکینگ جهانی می شوند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ابراز امیدواری کرد که این تیم با قرعه مناسبی در مسابقات قهرمانی جهان روبرو شود و بتواند از این رقابت ها برای نخستین بار صاحب سهمیه تیمی شود.

کد خبر 5942058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha