۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲

معاون وزیر بهداشت خبر داد:

۷۰ درصد تکنولوژی‌های نوین در آموزش علوم پزشکی بومی شده‌اند

۷۰ درصد تکنولوژی‌های نوین در آموزش علوم پزشکی بومی شده‌اند

معاون آموزشی وزارت بهداشت و رییس کنگره و جشنواره ملی شیخ الرییس گفت: ۷۰ درصد تکنولوژی‌های نوین در آموزش علوم پزشکی بومی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد در برنامه افتتاحیه نخستین همایش و جشنواره ملی فناوری های نوین در آموزش علوم پزشکی «شیخ الرییس» با بیان این مطلب که آموزش پزشکی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: آموزش ها متحول شده و استفاذه از فناوری های نوین آموزش پزشکی یکی از محورهای اصلی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری است.

وی با اشاره به این مطلب که ۷۰ درصد تکنولوزی های نوین آموزش پزشکی بومی شده است، بیان کرد: استفاده از تکنولوژی های نوین در حوزه آموزش پزشکی کمک کننده است ولی جایگزین اموزش حضوری نمی شود.

باقری فرد تصریح کرد: در استفاده از تکنولوژی های جدید، استفاده از فناوری های نوین هم باید آموزش داده شود و هم در کوریکولوم های درسی مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ایجاد بیمارستان های مجازی و استفاده از شبیه سازها، AR و VR در آموزش علوم پزشکی، عنوان کرد: ۲۰۰ طرح نو در نخستین همایش ملی شیخ الرییس مطرح شده که باید روی تکنولوزی های نوین متمرکز شویم و آنها را به صورت عملیاتی و بومی پیش ببریم.

باقری فرد افزود: افتخاری بزرگی است وقتی شاهد هستیم در مناطق مختلف کشور از تکنولوژی های نوین در آموزش علوم پزشکی استفاده می شود.

رییس کنگره شیخ الرییس گفت: مرکرملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی در زمینه توسعه و استفاده از تکنولوژی های نوین در سطح ملی و بین المللی بیشتر تلاش کند و در کنار سایر کارهای آموزشی و پژوهشی، از طرح های برجسته و برگزیده حمایت شود تا شاهد شکوفایی محصولات فناورانه باشیم.

کد خبر 5947251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha