۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱

امام جمعه دشتی:

فرهنگ بسیجی می‌تواند آحاد جامعه را از درون متحول کند

فرهنگ بسیجی می‌تواند آحاد جامعه را از درون متحول کند

بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: تفکر و فرهنگ بسیجی می‌تواند آحاد جامعه را از درون متحول کند و آنان را به رشد معنوی و اخلاص برساند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در نماز جمعه خورموج اظهار داشت: از مجموع آیات شریفه قرآن کریم می‌توان ویژگی‌هایی طلایی از جمله اخلاص و کار برای خدا، ولایت‌مداری و اطاعت‌پذیری از حق و نترسیدن، خستگی‌ناپذیری و صبر انقلابی را برای بسیج و بسیجی استخراج کرد.

وی اضافه کرد: پدیده مبارک و نورانی بسیج مستضعفین، از عظیم‌ترین، ارزشمندترین و ماندگارترین یادگارهای امام خمینی (ره) است. بسیج ارتشی ۲۰ میلیونی برای جلوگیری از توطئه‌های دشمن است، آنچه اهمیت دارد تفکر و فرهنگ بسیجی است که می‌تواند آحاد جامعه را از درون متحول کند و آنان را به رشد معنوی و اخلاص برساند.

امام جمعه دشتی با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه داد: حضرت فاطمه (س) جمع تمام خوبی‌های عالم است و الگوی زندگی حضرت زهرا (س) هیچگاه تکراری و کهنه نمی‌شود، از این رو شناخت سیره فاطمی بر همگان لازم است.

وی تاکید کرد: ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای تبیین هرچه بیشتر ابعاد شخصیتی حضرت زهرای مرضیه (س) و اولین وظیفه ما معرفت و شناخت شخصیت آن حضرت است.

زاهددوست با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه خاطرنشان کرد: هم صهیونیست‌ها و هم غربی‌ها از روند جنگ به شدت نگران هستند چرا که روند جنگ در جهت اهداف آنان نیست.

وی گفت: مردم غزه با وجود اینکه شش هفته است زیر بمباران اسرائیلی‌ها هستند، هیچ تمایلی به ترک خانه و شهرشان ندارند از طرفی شاهد راهپیمایی و اعتراض خانواده اسیران اسرائیلی به آزادی فرزندان‌شان هستیم، در این صحنه‌ها اوج استقامت در یکطرف و وارفتگی در استیصال در طرف دیگری آشکار است.

سرنوشت جنگ غزه را استقامت تعیین می‌کند

امام جمعه دشتی بیان کرد: سرنوشت جنگ غزه را ادوات و تجهیزات جنگی مشخص نمی‌کند بلکه سرنوشت نهایی جنگ را استقامت تعیین می‌کند و کسانی در برابر سختی‌ها استقامت کنند بر اساس تعالیم قرآنی و هم بر اساس واقعیات صحنه جنگ پیروز میدان نبرد غزه خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: در تمام این جنایات بایدن رئیس جمهور خرفت آمریکا شریک است، هر روز ۳۵۰ میلیون دلار برای این جنگ هزینه کرده است، فردی که ظلم کرده و فردی که حامی ظلم است و حتی کسانی که سکوت کرده اند در این جنایت شریک است.

زاهددوست افزود: وقتی اعلام شد ۱۰ میلیون نفر از جوانان ایرانی اعلام آمادگی برای حضور در میدان غزه کرده‌اند موجی از شور و اشتیاق در مسلمانان غزه ایجاد شد، ما امروز با قدرت می‌گوئیم ای فلسطین و ای غزه مقاوم این مردم همانطور که تا امروز از شما حمایت کرده اند، امروز هم آماده اعزام برای دفاع برادران خود در غزه هستند.

وی گفت: از برگزاری باشکوه یادواره شهدای شهرستان دشتی و از همه دست اندرکاران خصوصاً بسیجیان و نیروهای مردمی و همچنین از حضور باشکوه مردم شهرستان تشکر و قدردانی کنم.

امام جمعه دشتی ادامه داد: توفیق اخیر سپاه شهرستان در سیزدهمین جشنواره مالک اشتر، را خدمت برادران عزیزمان در سپاه فرماندهی محترم و همکارانشان و همه پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج تبریک عرض می‌کنم و برایشان آرزوی موفقیت روز افزون دارم.

وی بیان کرد: شهرستان دشتی هم مفتخر به وجود علما و متنعم به وجود شهداست لذا با توجه به پیشینه تاریخی و مبارزاتی این شهرستان را باید دارالعلما و الشهدای استان بوشهر نامید.

کد خبر 5948602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فاطمه زهرا فقیه IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      1 0
      خوب است
    • فاطمه شهامت زاده IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      عالی است