۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲

امام جمعه ابهر:

همه خواسته‌های حماس در آتش‌بس به اسرائیل دیکته شد

همه خواسته‌های حماس در آتش‌بس به اسرائیل دیکته شد

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: با آتش‌بس موقت همه خواسته‌های حماس بر اسرائیل دیکته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر با اشاره به آتش‌بس موقت در غزه، گفت: برخی از تحلیل‌گران اظهار می‌کنند که نتانیاهو نمی‌خواهد آتش‌بس برقرار کند و این بیشتر به خاطر شخص خودش است، زیرا او نگران حذف و ترور شدن از طریق تندروها در اسرائیل است.

وی با تاکید بر اینکه در این آتش‌بس همه خواسته‌های حماس بر اسرائیل دیکته شد، افزود: بعد از این همه کشتار، جنایت و کودک‌کشی، حماس پیروز واقعی میدان است که این پیروزی نشان از قدرت ایمان مردم غزه دارد.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه حتی در صورت نقض آتش‌بس از سوی اسرائیل، باز هم آن‌ها پیروز واقعی میدان نخواهند بود، اظهار کرد: برخی کوتاه فکران برای سرنوشت غزه پس از جنگ تصمیم می‌گیرند و این در حالی است که اسرائیل در آستانه نابودی قرار دارد و بیشتر باید به این فکر کرد که چه تصمیمی برای اسرائیل پس از سقوط باید گرفت.

حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به سفر وزیر خارجه ایران به لبنان، ادامه داد: در این سفر وزیر خارجه ایران به راحتی در کوچه و بازار تردد کرده و با مردم دست می‌دهد اما وزیر خارجه آمریکا به صورت پنهانی و در شب به عراق سفر می‌کند، این در حالی است که آنان ادعای درست کردن خاورمیانه جدید را در سر می‌پرورانند.

وی با یادآوری اینکه دشمنان ما می‌گفتند به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید هستیم، در حالی که در این خاورمیانه نیز نمی‌توانند به راحتی رفت و آمد کنند، عنوان کرد: در حال حاضر صاحب اصلی خاورمیانه جدید، جهان اسلام است.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در همه حوزه‌ها روز به روز در حال قدرت‌نمایی بوده و دشمن نیز نیز رو به روز عقب نشسته است، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی برای مقابله با حماس دست به دامن آمریکا شده و این موضوع نشان از این واقعیت دارد که سلاح‌های موجود در اسرائیل به درد نمی‌خورد و به همین خاطر مجبور به واردات سلاح شده است.

وی با یادآوری اینکه یکی از اتفاقات مهم در آتش‌بس غزه، اعتماد به آیه‌ها و وعده‌های الهی است، متذکر شد: آتش‌بس غزه نشان از این دارد که خداوند وقتی وعده می‌دهد، قطعاً به آن وعده عمل می‌کند و همواره یاور مومنان است.

مرادپور با تاکید بر اینکه امکانات اسرائیلی‌ها در این جنگ به هیچ وجه قابل مقایسه با امکانات غزه نبوده و به درستی تعبیر جنگ تن با تانک را به کار برده‌اند، افزود: ارتش اسرائیل در این جنگ تا بن دندان مسلح بود و این در حالی است که مردم غزه حتی از آب، نان، سوخت و هر چه که تصور کنیم نیز بی‌نصیب بودند.

وی با اشاره به اینکه به منصه ظهور رسیدن وحدت جبهه مقاومت اسلامی در این جنگ ادامه داشته و جنگ غزه نشان داد که تدبیر، عقلانیت و برنامه‌ریزی حساب شده تا چه حد می‌تواند راهگشا باشد، خاطرنشان کرد: جنگ غزه نشان داد که تکیه به مردم و پای کار آوردن آن‌ها یکی از دلایل اصلی موفقیت بوده و این موضوع می‌تواند یکی از سرمنشاهای اصلی خیزش‌ها در جهان اسلام باشد.

مرادپور در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، متذکر شد: بسیج یک تفکر و یک فرهنگ است. بسیج در یک حوزه توقف نداشت و در همه حوزه‌ها تاثیرگذار بوده و خدمات بزرگی که در کشور شکل گرفته، در سایه تفکر بسیجی، اخلاص، جدیت و باور به شعار «ما می‌توانیم» حاصل شده است.

کد خبر 5948627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha