۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خواستار شد؛

تعیین مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی

تعیین مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: تعیین مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان از مطالبات مردم خراسان جنوبی بوده که امیداست از ظرفیت روحانیون بومی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر،.. دستگردی ظهر یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد درخواست در استان تعیین مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان بوده است.

وی تصریح کرد: این موضوع مورد پیگیری قرار گرفت و خوشبختانه خراسان جنوبی اولین استانی بوده که مدیر جذب و ساماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برای این امر به این استان سفر کرده اند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی استانی فرهنگی است و مردم آن علاقه مند به سفرهای زیارتی و دوستدار اهل بیت هستند، افزود: سند این سخن در حوزه های مختلف توسط مردم استان ثابت شده است.

دستگردی از اعزام ۲ هزار و ۱۰۰ زائر از استان به سفر حج تمتع در سال گذشته خبر داد و گفت: براساس بررسی کارشناسان در این زمینه خراسان جنوبی جزو سه استانی بوده که نسبت به جمعیت بیشترین اعزام را داشته است.

وی ادامه داد: در بحث اعزام زائران به عتبات عالیات نیز وضعیت استان به همین شکل بوده و خراسان جنوبی توانسته جایگاه دوم کشوری را کسب کند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه کسب جایگاه دومی در بحث اعزام به عتبات عالیات توسط خراسان جنوبی با توجه به وضعیت اقتصادی که مردم استان داشته و دوری از مرز با وجود ۲ هزار کیلومتر بسیار ارزشمند است، اضافه کرد: اکثر اعزام های استان برای عتبات عالیات زمینی هستند.

دستگردی یادآور شد: در بحث اربعین بیش از ۴۰ هزار نفر از استان عازم همایش پیاده روی اربعین شدند و این نیز ثابت کرده که مردم استان این علاقه را به اهل بیت دارند و این وظیفه ما را سنگین تر می کند.

وی بیان کرد: به جهت اینکه سفرهای زیارتی تأثیر بسیاری بر مردم دارد این درخواست به حق را داریم که مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان تعیین شوند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: بدون شک تحقق این مطالبه در توسعه معنویت و مباحث فرهنگی این سفرها بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

دستگردی ادامه داد: در حوزه سفرهای حج عمره نیز تاکنون قریب به ۱۰ هزار نفر از استان اعزام شده اند.

وی خاطرنشان کرد: امیداست مجوز خاصی در زمینه تعیین مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان با استفاده از ظرفیت روحانیون بومی استان گرفته شود.

کد خبر 5950314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha