۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲

پیرو هشدار سطح زرد؛

توصیه‌های هواشناسی کاربردی خراسان شمالی در بخش کشاورزی و دامداری

توصیه‌های هواشناسی کاربردی خراسان شمالی در بخش کشاورزی و دامداری

بجنورد_ رییس گروه تحقیقات و توسعه کاربردهای هواشناسی خراسان شمالی گفت: پیرو هشدار سطح زرد، هواشناسی کاربردی توصیه‌های جهت آمادگی هم‌استانی‌ها در بخش کشاورزی و دامداری ارائه کرد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان شمالی اظهار کرد: توصیه‌های هواشناسی کاربردی با هدف آمادگی هم‌استانی‌ها جهت مخاطرات احتمالی صادر می‌شود.

رئیس گروه تحقیقات و توسعه کاربردهای هواشناسی خراسان شمالی تصریح کرد: بر همین اساس با عنایت به هشدار سطح زرد هواشناسی و فعالیت سامانه‌ای که از سه‌شنبه منجر به کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا، بارش باران و در ارتفاعات برف و وزش باد شدید تا روز چهارشنبه در استان فعال خواهد شد، هواشناسی کاربردی توصیه‌هایی در بخش کشاورزی، دامداری و زنبورداری صادر کرد.

وی در ادامه افزود: تسریع در کشت بلافاصله بعد از مساعد شدن زمین، لایروبی کانال‌ها و آبروها در باغات و مزارع، تنظیم دما و کنترل استحکامات تأسیسات کشاورزی گلخانه‌ها و سازه‌های موقت باید مدنظر باشد.

گلرخ بیان کرد: خودداری از چرای دام، عبور دادن احشام از زیر پل‌ها در هنگام بارش و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از ورود روان‌آب به استخرهای آبزی پروری و اماکن نگهداری دام و طیور مدنظر باشد.

رئیس گروه تحقیقات و توسعه کاربردهای هواشناسی خراسان شمالی بیان کرد: خودداری از استقرار کندوها در ارتفاعات و مسیل‌ها و تسریع در انتقال کندوها از ارتفاعات به مناطق گرم‌تر مدنظر زنبورداران باشد.

کد خبر 5951262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha