۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان:

دستگاه‌های مرتبط با حجاب و عفاف باید به گفتمان مشترک برسند

دستگاه‌های مرتبط با حجاب و عفاف باید به گفتمان مشترک برسند

سنندج_ مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: نهادها و دستگاه‌های مرتبط با حجاب و عفاف باید به یک گفتمان مشترک برای اجرای برنامه‌ها دست یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ناظمی جلال ظهر دوشنبه در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان که با محوریت حجاب و عفاف برگزار شد، موضوع عفاف و حجاب را یکی از مهم‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین مباحث اجتماعی در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: اگر قرار است در جامعه تغییر مثبتی ایجاد شود، اصلاح روندهای ترویج حجاب و عفاف یکی از ضرورت‌ها و الزامات این تغییر است.

وی آموزش و پرورش را مهم‌ترین محل و ملجا ترویج مقوله حجاب دانست و با بیان اینکه کار در آموزش و پرورش، ریشه‌ای و زیربنایی‌است، تمرکز بر حوزه تعلیم و تربیت را مصلح بسیاری از آسیب‌های اجتماعی فرهنگی عنوان کرد.

ناظمی جلال با اشاره به دوره ابتدایی به عنوان دوره حساس نهادینه‌سازی باورها و اعتقادات کودکان، سرمایه‌گذاری در این دوره را مهم ارزیابی کرد و گفت: نیاز داریم دختران دانش‌آموز را با آموزه‌های اصیل حجاب و عفاف و همچنین باورهای سنتی و فرهنگی آشنا سازیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین برنامه‌ریزی در حوزه فعالیت‌های حجاب و عفاف را مبتنی بر ظرافت و حساسیت خاصی دانست و ضمن تاکید بر توجه به اصول مختلف روان‌شناختی در تربیت دانش‌آموزان، از تلاش آموزش و پرورش برای عملیاتی ساختن آن‌ها خبر داد.

ناظمی‌جلال در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه فراگیر حوزه پرورشی و فرهنگی پرداخت و ضمن تحسین متولیان امر در خصوص تدوین و گردآوری این برنامه‌ها، بر ضرورت پیگیری و اجرای دقیق آن در استان تاکید کرد.

وی یکی از محورهای برنامه فراگیر را اجتناب از کار پراکنده در زمینه برنامه‌های فرهنگی و پرورشی بیان کرد و با اشاره به موضوع حجاب و عفاف، گفت: لازم است نهادها و دستگاه‌های مرتبط با این موضوع، به یک گفتمان مشترک جهت اجرای برنامه‌ها دست یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بررسی لایه‌های فرهنگی کردستان را موید اعتقاد محکم و متقن اقشار مختلف جامعه استان به حجاب عنوان کرد و با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای از تاریخ استان، بی‌حجابی ترویج نیافته است، گفت: مردم کردستان همواره از پیش قراولان عمل به آموزه‌های دینی و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی بوده‌اند.

ناظمی جلال در پایان سخنان خود، در قالب مصوبات این نشست، به ضرورت برگزاری جلسات متعدد تخصصی و احصاء ظرفیت‌های نهادها و دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و با تاکید بر برنامه‌ریزی در این راستا، از معاونت پرورشی و فرهنگی استان خواست زمینه‌های تشکیل هیأت اندیشه‌ورز بانوان را نیز فراهم آورند.

کد خبر 5951332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha