۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴

ظهر امروز؛

مرکز رشد شهید ذوالفقاری دانشگاه صنعتی قوچان راه‌اندازی شد

مرکز رشد شهید ذوالفقاری دانشگاه صنعتی قوچان راه‌اندازی شد

قوچان- فرمانده سپاه ناحیه قوچان گفت: مرکز رشد شهید «هادی ذوالفقاری» با همکاری دانشگاه صنعتی قوچان توسط قرارگاه علمی و پژوهشی سازمان بسیج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی زرقانی ظهر دوشنبه در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی قوچان اظهار کرد: قرارگاه علمی پژوهشی در سازمان بسیج شکل‌گرفته تا از نخبگانی که دارای ایده و ظرفیت علمی بوده ولی کسی از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند، حمایت شود.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان با اشاره به راه‌اندازی مرکز رشد شهید هادی ذوالفقاری با همکاری دانشگاه صنعتی قوچان، بیان کرد: این مرکز یک پتانسیل بسیار مهم در پشتیبانی و حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و می‌تواند پشتیبانی‌های شهرستانی و استانی را انجام دهد.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان تأکید کرد: مرکز رشد شهید ذوالفقاری در قوچان بدون حمایت و پشتیبانی مراکز علمی شکل نخواهد گرفت پس می‌توان از این فضا برای نقطه اتصال میان افراد علمی با یکدیگر، اخذ تسهیلات و … بهره برد.

حمایت از تجاری‌سازی محصولات در مرکز رشد شهید ذوالفقاری بسیج

مجید مهدویان، رئیس دانشگاه صنعتی قوچان نیز در این مراسم با یادآوری اینکه مقدمات پایه‌گذاری و راه‌اندازی مرکز رشد شهید ذوالفقاری به حدود ۲ سال قبل بازمی‌گردد، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این مرکز رشد حمایت از دانشجویان در مسیر تجاری‌سازی محصولات تولیدی دانش‌بنیان خود است.

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان تأکید کرد: این مرکز رشد می‌تواند ارتباط دوسویه‌ای را میان دانشگاه و دانشجویان با مراکز علمی دیگر و حتی مراکز نوآوری برقرار کند و رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را بیش‌ازپیش به وجود آورد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از دو محصول فناورانه توسط مرکز رشد شهید ذوالفقاری با همکاری دانشگاه صنعتی قوچان و دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی رونمایی شد.

کد خبر 5951540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha