۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴

نویسنده و پژوهشگر برجسته حوزه ادبیات:

چراغ داستان نویسی در بیرجند را روشن نگه داریم/معیار داستان حماسی

چراغ داستان نویسی در بیرجند را روشن نگه داریم/معیار داستان حماسی

بیرجند-نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات با اشاره به استعدادهای نویسندگی در بیرجند گفت: برگزاری یک پاتوق ادبی و استمرار آن اهمیت فوق العاده ای دارد تا چراغ داستان نویسی روشن نگه داشته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه تخصصی داستان حماسی به همت حوزه هنری خراسان جنوبی و با حضور جوانان علاقمند به حوزه ادبیات صبح سه شنبه برگزار شد.

تیمور آقا محمدی، نویسنده، شاعر و پژوهشگر حوزه ادبیات در این برنامه اظهار کرد: که شهر بیرجند زادگاه داستان نویسان بزرگی چون محمد حسن شهسواری است که داستان‌ها و رمان‌های متعددی را به رشته تحریر درآورده است.

وی با اشاره به اینکه با بررسی جوانان نویسنده در بیرجند پی به استعدادهای برجسته ای در این منطقه می‌بریم، گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه نویسندگی در شهرستان بیرجند وجود دارد.

نویسنده نام آشنای خراسان جنوبی با اشاره به گروه‌های داستان نویسی، داستان خوانی و نقد داستان در بیرجند، بیان کرد: برگزاری یک پاتوق ادبی در شهر و استمرار آن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است تا چراغ داستان نویسی همواره روشن نگه داشته شود.

آقا محمدی با اشاره به تاریخچه داستان حماسی یادآور شد: داشتن روایت داستانی، وجود قهرمان و انجام اعمال قهرمانانه که دارای منافع جمعی باشد از ویژگی‌های داستان حماسی است که نویسندگان جوان باید به آن توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: قهرمان یک داستان حماسی کسی است که دارای وجوه و ویژگی‌های دیگر گونه بودن است که با گذر از موانع و سختی‌ها برای یک جمع منفعت مادی و یا غیر مادی و فرهنگی به وجود می‌آورد.

پژوهشگر حوزه ادبیات یادآور شد: در طول تاریخ و در قرون اخیر چه در جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم و دوران هشت سال دفاع مقدس ما قهرمانان بسیاری وجود داشته‌اند که با گذشتن از جان خویش که بزرگترین دارایی هر کسی است، حماسه‌های فراوانی را خلق کرده‌اند.

آقا محمدی ادامه داد: امید است که همه ما بتوانیم در وهله اول قهرمان زندگی خود، در گام بعدی قهرمان اطرافیان و خانواده و در مراحل بعدی برای شهر و کشور خود یک قهرمان باشیم.

کد خبر 5952029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha