۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰

نماینده مردم شیروان در مجلس:

افزایش سن بازنشستگی صف جوانان جویای کار را طولانی‌تر می‌کند

افزایش سن بازنشستگی صف جوانان جویای کار را طولانی‌تر می‌کند

بجنورد_ نماینده شیروان با اعلام مخالفت نسبت به افزایش سن بازنشستگی گفت: این اقدام صف جوانان جویای کار را در کشور طولانی‌تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر علی جدی ظهر چهارشنبه طی نشست خبری در سالن اداره کل نوسازی مدارس خراسان شمالی با اشاره به اقدامات انجام شده در کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: دو تحقیق و تفحص مهم توسط کمیسیون صنایع از جمله فولاد مبارکه و نیز ایمیدرو و ایدرو قابل بررسی و تقدیر است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه با هدف آسیب شناسی شرکت‌های دولتی بود که حرکتی قوی و ماندگار از مجلس به یادگار ماند اما انتشار این گزارش درست نبود زیرا باید مسیر قضائی برای مسائل آن طی می‌شد.

وی افزود: نتیجه و گزارش تحقیق و تفحص از ایمیدرو و ایدرو نیز به زودی آماده و منتشر می‌شود.

جدی همچنین با اشاره به مصوبه مجلس برای واردات خودروهای خارجی تصریح کرد: دولت برای واردات خودروهای خارجی نو و کارکرده امکان قانونی دارد اما تاکنون به شکل مؤثری این مسیر را طی نکرده است.

وی با مورد خطاب قرار دادن بانک مرکزی در تخصیص ارز برای واردات خودرو گفت: بانک مرکزی در بسیاری از موارد غیر ضروری اقدام به تخصیص ارز می‌کند اما برای واردات خودرو این فرآیند به کندی انجام می‌شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: واردات ۶۰ هزار خودرو خارجی می‌تواند یخ بازار خودرو را آب کند و قیمت این کالا را در بازار به ثبات بیشتری برساند.

وی همچنین از بهبود شرایط تولید خودرو در داخل نیز خبر داد و گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده و گزارش‌های دریافتی پیش بینی تولید بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو برای امسال محقق می‌شود که می‌تواند تأثیر قابل توجهی در شرایط بازار داشته باشد.

جدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مخالفت نسبت به افزایش سن بازنشستگی خاطرنشان کرد: افزایش سن بازنشستگی مانع جدی ورود نیروی جوان و تازه نفس به بدنه اجرایی و کاری کشور می‌شود و صف افراد جویای کار را طولانی‌تر می‌کند.

وی با انتقاد نسبت به انتشار برخی مطالب خلاف واقع در فضای جامعه افزود: در این قانون همچنان امکان بازنشستگی تا ۳۰ سال نیز وجود دارد و اگر کسی تا ۳۵ سالگی ادامه شغل داشته باشد، بازنشستگی وی بر اساس ۳۵ سال محاسبه می‌شود.

نماینده مردم شیروان همچنین با اشاره به شرایط سو مدیریت مصرف گاز در کشور طی زمستان گذشته گفت: بستن و قطع کردن گاز بر روی صنایع یا قطع برق در فصول گرم سال مدیریت نیست بلکه باید در صورت قطع کردن، سوخت جایگزین تأمین شود یا نسبت به قطع گاز مدیریت دیگری انجام پذیرد.

کد خبر 5953659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha