۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰

از سوی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین؛

همایش آثار جهانی فرهنگ و شعایر حسینی برگزار می شود

همایش آثار جهانی فرهنگ و شعایر حسینی برگزار می شود

جلسه شورای برنامه ریزی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در جوار مرقد علی بن محمدالباقر (ع) در مشهد اردهال برگزار شد و در این جلسه در خصوص همایش آثار جهانی فرهنگ و شعایر حسینی بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای برنامه ریزی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در جوار مرقد علی بن محمدالباقر (ع) در مشهد اردهال برگزار شد.

به منظور تدوین برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اربعین ۱۴۰۳، نشست شورای هماهنگی و برنامه ریزی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین به ریاست رئیس کمیته، در جوار مرقد شریف حضرت علی بن محمد الباقر علیهما السلام برگزار شد.

در این نشست ابتدا مصوبات و پیشنهادات کمیسیون‌های چهارده گانه سومین گردهمایی فعالان فرهنگی و رسانه و فضای مجازی که در آبان ماه در مشهد برگزار شد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سپس پیرامون سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی با عنوان آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی که در اسفند ماه ۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی فرات الاوسط در عراق با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی ایران و عراق برگزار خواهد شد بحث و تبادل نظر شد.

سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با عنوان آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی ۲ اسفند ماه از سوی ستاد فرهنگی اربعین و مجمع دانشگاهیان کربلا و مرکز پژوهش‌های کربلا به میزبانی دانشگاه صنعتی فرات الأوسط و با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران و عراق برپا خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند تا بیستم دی ماه مقالات خود را به دبیر خانه این همایش ارسال کنند.

همچنین در پایان این جلسه سرفصل‌های برنامه‌ها تدوین و برای بررسی و کارشناسی بیشتر به گروه‌ها و شوراهای تخصصی ارجاع تا بعد بررسی در شورای برنامه ریزی نهایی شود.

در این جلسه در خصوص چهارمین نشست فعالان فرهنگی و رسانه‌ای و فضای مجازی و هنری اربعین بحث و تصمیم‌گیری شد.

کد خبر 5955115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha