۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹

رییس دانشگاه کردستان:

دانشجویان کار پژوهشی را اولویت زندگی خود قرار دهند

دانشجویان کار پژوهشی را اولویت زندگی خود قرار دهند

سنندج_رییس دانشگاه کردستان گفت: دانشجویان باید پژوهش را به عنوان اولویت سرلوحه زندگی کاری و شخصی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد قادرزاده بعدازظهر دوشنبه در اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کردستان اظهار کرد: بیش از ۴۳ هزار دانشجو و بیش از ۳ هزار هیأت علمی و مدرس در استان وجود دارد.

وی افزود: مسأله بیکاری از موضوعات مهمی است که با پژوهش می‌توان نیروی انسانی را سامان داد و بر این مسأله مهم غلبه کرد.

قادرزاده اذعان کرد: پژوهش عمیق باعث می‌شود اقدامات پربارتر انجام شود و نشان می‌دهد که زمان‌شناسی هم اهمیت دارد.
رئیس دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: صحنه تجلیل از پژوهشگران باید صحنه‌ای بانشاط و پرازدحام باشد و تجلیل از پژوهشگران باید پربارتر و پرنگ‌تر و با عشق و علاقه خاصی برگزار شود.

قادرزاده افزود: حوزه‌های پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم است و پژوهش، خالق ایده‌های فناورانه نوین با ضریب تحقق و اطمینان بالا است.

وی اذعان کرد: مسوولیت‌های جامعه تنها با انجام پژوهش میسر می‌شوند و گاهی بیکاری را تنها به نیروی انسانی مرتبط می‌کنیم در حالی که ظرفیت موجود سرمایه‌های انسانی باید در پژوهش از نوع مسئله‌محور و پاسخگو به مشکلات در سطح ملی به کارگیری شود تا بهره‌وری افزایش یابد.

قادرزاده بیان کرد: بهره‌برداری از نتایج پژوهش، نه تنها مشکل بیکاری را رفع می‌کند بلکه نیروهای جوان را هم سرو سامان می‌دهد.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: بیکاری ساختاری یعنی عدم هماهنگی تقاضای نیروی کار از سوی واحدهای اقتصادی و در مقابل عرضه نیروی کار مازاد و در این زمینه هم دانشگاه‌ها وظیفه دارند رسالت این توازن را فراهم کنند.

قادرزاده بیان کرد: دستگاه‌ها انتظار دارند که دانشگاه‌ها در شناسایی نیاز واقعی استان تعمیق کنند، و پژوهش‌های ممکن براساس نیازهای موجود انجام شود.

وی گفت: امروز شرکت‌هایی که نیازها را شناخته‌اند، تولیدات و خدماتی را معرفی کرده‌اند که نه تنها در محدوده استان و کشور، بلکه حتی در سطح فراملی مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه کردستان اظهار کرد: امروز دانشگاه فرهنگیان که در دورترین نقاط جغرافیایی کشور فعالیت دارد، اگر با ساختار پژوهشی به درستی آشنا باشد، می‌تواند پل ارتباطی خوبی برای تولید دانش از منابع داده‌ای به سمت منابع دانشگاهی واقع شود.

قادرزاده خاطرنشان کرد: استفاده از مجموعه‌های آموزشی در تولید دانش و استفاده از دانش تولیدی برای رسیدن به پژوهش درست و کاربردی ظرفیتی معقول است.

در این مراسم از پژوهشگران برتر استان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5957572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha