۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۳۲

در آستانه هفته پژوهش؛

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری آذربایجان‌غربی گشایش یافت

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری آذربایجان‌غربی گشایش یافت

ارومیه- نمایشگاه سه روزه دستاوردهای پژوهشی و فناوری آذربایجان غربی در آستانه هفته پژوهش با حضور شرکت های خصوصی و ادارات دولتی در ارومیه گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس دانشگاه ارومیه روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: در این نمایشگاه ۴۰ شرکت دانش بنیان و فناور دستاوردهای خود را در تالار وحدت ارومیه به نمایش گذاشته اند.

احمد علیجان پور اضافه کرد: جدیدترین یافته‌های علمی، ایده‌ها و اختراعات در بخش‌های صنعت خودرو، تصفیه هوا، پهپادهای کشاورزی، پزشکی، محصولات غذایی و بهداشتی ازجمله بخش‌های این نمایشگاه فناورانه است.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه تا ۱۶ آذرماه جاری (روز پنجشنبه) در تالار وحدت ارومیه دایر بوده و علاقه مندان، اساتید دانشگاه، فعالان حوزه فناوری و دانشجویان می‌توانند بین ساعات ۱۰ صبح تا ۶ عصر از آن بازدید کنند.

وی ادامه داد: وضعیت فعالیت‌های دانش بنیان در آذربایجان غربی قابل قبول و رو به پیشرفت بوده و ده‌ها واحد دانش بنیان در حوزه‌های مختلف فناوری، مشغول تولید علم در استان هستند.

علیجان پور با اشاره به این که تفاهم نامه‌های خوبی در حوزه صنعت و پژوهش در استان بسته شده که در سال جاری فقط در دانشگاه ارومیه قراردادهای پژوهشی به ارزش ریالی ۱۸ میلیارد تومان منعقد شده است افزود: این در حالی است که در سال گذشته ۷ و ۸ دهم میلیارد تومان در این دانشگاه قرارداد پژوهشی بسته شده بود که رشد ۳۰۰ برابری را نشان می‌دهد.

۲۵ آذر هر سال به نام روز پژوهش در جمهوری اسلامی ایران گرامی داشته می‌شود و برنامه‌هایی نیز در هفته منتهی به این روز برگزار می‌شود.

کد خبر 5958957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha