۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۴

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد؛

۱۴ هزار دانش‌آموز عشایری در خوزستان تحصیل می‌کنند

۱۴ هزار دانش‌آموز عشایری در خوزستان تحصیل می‌کنند

شوش- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از تحصیل حدود ۱۴ دانش‌آموز عشایری در این استان خبر داد و گفت: اولویت این اداره کل، ساخت مدارس برای این دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود حمیدی نژاد بعد از ظهر امروز پنجشنبه ضمن بازدید از مدارس عشایری شهرستان شوش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز عشایری در استان خوزستان تحصیل می‌کنند که حدود ۵۰۰ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و متوسطه اول منطقه عشایری شوش است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: این استان سالانه میزبان تعدادی از دانش آموزان عشایر استان همدان است.

وی افزود: پراکندگی جمعیت عشایر این منطقه سبب شده تا کلاس‌های درس ما به صورت پراکنده باشد. امیدواریم با همکاری استانداری خوزستان و همدان یک فضای آموزشی مستقلی را برای عشایر این منطقه برپا کنیم.

حمیدی نژاد گفت: اگرچه در حال حاضر فضاهای آموزشی در چادر عشایری برگزار می‌شود اما معلمان توانمند و با انگیزه‌ای به این دانش آموزان درس می‌دهند.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش خوزستان این آمادگی را دارد تا کتب درسی مطابق بودجه بندی به دانش آموزان تدریس کند؛ البته دانش آموزان عشایری با تأخیر وارد منطقه خوزستان شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: یکی از مشکلات این عشایر مهمان که از استان همدان وارد خوزستان می‌شوند، پراکندگی آنان در استان مبدا است.

وی گفت: اولویت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، ساخت کلاس درس برای دانش آموزان عشایری استان به جای کلاس‌های چادری و کانکسی است.

کد خبر 5960420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha