۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:

۴۱۸ میلیارد تومان از فروش مواد معدنی استان کرمان وصول شد

۴۱۸ میلیارد تومان از فروش مواد معدنی استان کرمان وصول شد

کرمان- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ۶ ماهه نخست امسال در مجموع حدود ۴۱۸ میلیارد تومان از محل فروش مواد معدنی استان وصول شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسینی نژاد صبح شنبه در جلسه شورای معادن استان کرمان، اظهار کرد: قانون بودجه نحوه هزینه کرد فروش مواد معدنی برای جبران آلایندگی و خسارت‌های وارده معادن را مشخص می‌کند.

حسینی نژاد با اشاره به تشریح این مساله، تاکید کرد: بر اساس قانون، هرگاه بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های معدنی به ساکنان منطقه و یا کشاورزی خسارت وارد کند، علاوه بر پرداخت عوارض به خسارت‌دیدگان بایستی یک درصد از فروش معادن آلاینده پس از واریز به خزانه به جبران خسارت‌های مذکور اختصاص یابد.

وی ادامه داد: البته شورای معادن می‌تواند در زمینه یک درصد سهم فروش معادن آلاینده تصمیم گیری کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان سپس یادآور شد: در سال جاری سهم استان کرمان از این بخش ۱,۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

حسینی نژاد در ادامه بیان کرد: براساس فروش مواد معدنی، در شش ماهه اول امسال ۲۹۸ میلیارد تومان وصول شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: با احتساب بدهی شرکت‌ها از سال قبل، در مجموع، ۶ ماهه امسال حدود ۴۱۸ میلیارد تومان وصول شده که ۱۸ میلیارد تومان بیشتر از پیش‌بینی شورای معادن است.

وی در پایان با اشاره به چالش ۶۶ واحد معدنی در استان کرمان گفت: مسائل این واحدها به صورت ویژه و مرتباً در شورای معادن استان مطرح و جهت یافتن راه حل تلاش می‌شود.

کد خبر 5961574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha