۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۳

الهیان در گفت‌وگو با مهر:

ادعاهای حقوق بشری آمریکا دروغ بزرگ قرن است/ اسراییل تحریم شود

ادعاهای حقوق بشری آمریکا دروغ بزرگ قرن است/ اسراییل تحریم شود

رییس کمیته حقوق بشر مجلس گفت: کشورهای اسلامی باید علیه اسراییل دادگاه تشکیل دهند و رژیم صهیونیستی باید محکوم و تحریم شود.

«زهره الهیان» رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در واکنش به وتوی قطعنامه آتش بس در غزه از سوی آمریکا، اظهار کرد: امروز حقوق بشر از این همه جنایت حقوق بشری سرافکنده و شرم‌ساز است و اساساً اعلامیه جهانی حقوق بشر دیگر معنایی حتی برای کشورهای غربی ندارد.

وی با بیان اینکه ملت‌های آزادی‌خواه جهان امروز متوجه توخالی و پوشالی بودن شعارهای حقوق بشری از سوی غرب شده‌اند، گفت: آمریکا با آنکه مدعی حقوق بشر است، اما از رژیم صهیونیستی تمام قد حمایت می‌کند و ده‌ها هزار سرباز و نیروی نظامی خود را به سرزمین‌های اشغالی اعزام کرده است. آمریکا میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی ارسال کرده است تا برای کشتار مردم بی گناه فلسطین مورد استفاده قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روز به روز تعداد شهدای غزه افزایش پیدا می‌کند و تاکنون حدود ۸ هزار کودک فلسطینی در حملات اخیر صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند. این اتفاقات در نتیجه حمایت‌های آمریکا و ارسال ناوگروه‌های آمریکا به منطقه صورت گرفته و همه این موارد گویای این واقعیت است که آمریکا و کشورهای غربی که امروز از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، سالیان سال به دروغ شعارهای حقوق بشری می‌دادند.

رییس کمیته حقوق بشری کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: جالب است که همین کشورها، ایران اسلامی را بارها در مجامع بین المللی و حقوق بشری محکوم کردند، امضا علیه ایران جمع کردند و بیانیه و قطعنامه علیه ایران صادر کردند.

الهیان متذکر شد: آمریکا که خود را مدعی حقوق بشر می‌داند، سال گذشته در همین روزها با «شعار زن، زندگی، آزادی» تلاش می‌کرد جمهوری اسلامی ایران را به زانو درآورد و پروژه براندازی را در ایران پیاده کند اما ناکام ماند. همین آمریکا امروز در مقابل کشتار هزاران زن و کودک فلسطینی نه تنها سکوت کرده است، بلکه از این جنایات حمایت می‌کند و تجهیزات نظامی برای اسرائیل می‌فرستد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این موارد حاکی از دوگانه‌های حقوق بشری و دروغ بزرگ قرن است و امروز ملت‌های آزاده دنیا متوجه این شعارهای دروغین و جنایت‌های حقوق بشری آمریکا و برخی از کشورهای غربی هستند.

وی تاکید کرد: امروز نظم موجود جهانی، مجامع بین المللی و سازوکارها و قواعد بین المللی جوابگو نیست و دنیا باید به سمت نظم نوین جهانی برود. کشورهای اسلامی باید علیه اسرائیل دادگاه تشکیل دهند و لازم است دادگاه‌های منطقه‌ای تشکیل شود و رژیم صهیونیستی محکوم و تحریم شود.

رییس کمیته حقوق بشری کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: نباید اجازه عبور کشتی‌های رژیم صهیونیستی داده شود و آنان باید تحت تحریم هوایی، زمینی و دریایی قرار گیرند. کالاهای اسرائیلی باید تحریم شود که الان ملت‌ها پیگیر این مسائل هستند و اگر این اقدامات انجام شود، اقتصاد رژیم صهیونیستی به زانو در می‌آید. باید رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی محاکمه شود تا اجازه این گونه هجمه و جنایت‌های وحشیانه به مردم مظلوم فلسطین و غزه را نداشته باشد.

الهیان تاکید کرد: البته امروز حرکت و خیزش جهانی علیه این رژیم به طور جدی برقرار است و حتی شبکه‌ای از وکلای بین المللی پیگیر شکایت از رژیم صهیونیستی در مجامع جهانی و دادگاه‌های بین المللی هستند. همچنین برخی از کشورها از اسرائیل شکایت کرده‌اند که تداوم این مسیر، ادامه مقاومت فلسطین و حمایت جبهه مقاومت از آنان به زودی طومار رژیم صهیونیستی را در هم خواهد پیچید.

کد خبر 5962785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha