۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱

فرمانده سپاه کربلا:

اجرای طرح «محله مهدوی» در ۹۰۷ منطقه/ مساجد مرکز امور می شود

اجرای طرح «محله مهدوی» در ۹۰۷ منطقه/ مساجد مرکز امور می شود

ساری- فرمانده سپاه کربلا مازندران از اجرای طرح «محله مهدوی» در ۹۰۷ محله استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیاوش مسلمی بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری اولین رویداد آموزشی مساله محور محلات مهدوی اظهار داشت: حضور جوانان و نوجوانان در مساجد بسیار کم است به همین جهت ما در سال ۹۷ و ۹۸ در شهرستان بابلسر طرحی را در قالب جبهه خرمشهری‌ها اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی در سطح سازمان بسیج برگزار و این طرح تبدیل یک کتاب شد در اختیار فرماندهان قرار گرفت، افزود: این طرح جبهه خرمشهر به یک الگو مبتنی بر زیست بوم تبدیل شد و بعدها نام طرح جبهه‌های خرمشهر به محلات مهدوی تغییر نام یافت.

وی با اظهار اینکه طرح محله مهدوی در ۹۰۷ محله اجرا می‌شود، افزود: این طرح در سال ۱۴۰۰ به صورت آزمایشی در استان اجرا شد و در سال قبل از سوی سازمان بسیج مستضعفین به عنوان طرح محلات اسلامی ابلاغ شده است.

سردار مسلمی با بیان اینکه رویداد آموزشی مساله محور محلات مهدوی از ۲۰ آذر شروع شد و به مدت پنج روز ادامه دارد، گفت: در حال حاضر طرح محله مهدوی در ۴۲۲ محله در حال تکمیل فرایند گفتمان سازی است و ۴۸۵ محله در حال انسجام بخشی طرح هستند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به تشکیل هیئت اندیشه ورز، مسئولیت آن را با امام محله دانست و گفت: دبیری آن با فرمانده پایگاه محل است.

وی از عضویت هشت هزار و ۳۹۷ نفر هیأت اندیشه ورز در ۹۰۷ محله استان خبر داد و گفت: مشکلات بر اساس رتبه بندی مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای رفع آن تلاش می‌شود.

سردار مسلمی با عنوان اینکه در این محلات و هیئات اندیشه ورز ۱۵۰۰ مساله احصا شده است، افزود: ۱۳۰ محله موفق شدند بخش زیادی از مشکلات محله را رفع کنند.

وی با اظهار اینکه هفت کمیته شامل اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و… فعالیت دارد، گفت: برای اجرای طرح محله محوری باید مقدمات لازم فراهم و ایجاد شود و در این طرح، مساجد به عنوان ملجا و مرکز امور تبدیل می‌شود.

کد خبر 5963854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha