۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸

معاون تحقیقات وزارت بهداشت:

مازندران جزو ۵ استان حوزه فناوری است/ تولید نیمه صنعتی دارویی

 مازندران جزو ۵ استان حوزه فناوری است/ تولید نیمه صنعتی دارویی

ساری- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مازندران جزو پنج استان برتر در حوزه پژوهش و فناوری پزشکی است.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس پناهی صبح پنجشنبه در حاشیه کلنگ زنی واحد فناوری دارویی دانشکده داروسازی ساری در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزو ۵ دانشگاه علوم‌پزشکی برتر کشور در حوزه پژوهش و فناوری پزشکی است و در این حوزه نیز به رشد ۳۷ درصدی دست یافت، از رئیس دانشگاه و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بابت تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه قدردانی کرد.

پناهی با بیان اینکه واحد فناوری استان مازندران دارای ظرفیت‌های توانمندی است که می‌تواند کارهای بزرگ و شایسته‌ای را انجام دهد، از اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه از محل اعتبارات وزارت بهداشت برای احداث این پروژه خبر داد و تاکید کرد؛ حمایت‌های لازم در زمینه تکمیل و تجهیز این پروژه جهت پیشبرد اهداف پژوهشی دانشگاه به عمل خواهد آمد.

فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم از حمایت‌های وزارت بهداشت و معاون محترم وزیر تقدیر کرد و با بیان اینکه یکی از ویژگی‌هایی افرادی که در رشته دارو سازی فعالیت تحقیقاتی می‌کنند آن است که پژوهش آنها متکی به محصول است و تا محصولی ارائه نشود گویا کاری انجام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: واحدی که امروز با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت کلنگ زنی شد یک واحد کوچک‌تر از یک کارخانه بسیار بزرگ دارو سازی است که قرار است اولویت‌هایی که محققین دانشکده داروسازی در خصوص تولید دارو دارند در این واحد طراحی و پرورش داده شده و به سمت تولید صنعتی هدایت شوند.

غلامی افزود: اگر شرایط به گونه‌ای باشد که این محصولات مقرون به صرفه باشد و صرفه اقتصادی داشته و نیاز جامعه را تأمین کند در عرصه اقتصادی هم وارد خواهد شد و قطعاً به تولید دارو در بخش دانش‌بنیان نیز کمک خواهد کرد.

حسینی مهر رئیس دانشکده داروسازی ساری نیز با بیان اینکه این پروژه یک واحد فناوری دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است، خاطرنشان کرد: بر اساس ضرورت وجود یک مجموعه‌ای نیمه صنعتی برای تولید دارو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران این واحد به نام فناوری دارویی در مقیاس خیلی کوچک نسبت به کارخانه‌های دارویی ساخته می‌شود و اصول و شاخص‌های یک شرکت داروسازی را برای اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو را دارا خواهد بود.

تولید نیمه صنعتی برخی مواد اولیه دارویی

حسینی مهر تصریح کرد: در این واحد بنا است یک سالن تولید با یک خط تولید داشته باشیم و همچنین تولیدات نیمه صنعتی برخی از مواد اولیه دارویی در این واحد اجرا شود.

رئیس دانشکده داروسازی ساری با بیان اینکه مساحت این واحد حدود ۴۰۰ مترمربع است و با استفاده از روش‌های نوین در کمترین مدت ممکن احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید، اذعان کرد: با توجه به اینکه قسمتی از فنداسیون این ساختمان اجرا شده است امیدواریم با اعتبارات وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران این پروژه در حداقل زمان اجرایی شود.

کد خبر 5966541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha