۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد؛

جذب ۷۰ هزار معلم جدید در سال تحصیلی جاری

جذب ۷۰ هزار معلم جدید در سال تحصیلی جاری

قم- وزیر آموزش و پرورش از جذب ۷۰ هزار نفر از معلمان جدید، برای سال تحصیلی امسال در راستای جبران کمبود معلم در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مراد صحرایی ظهر پنجشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید گفت: مهارت افزایی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است که در این راستا در سال جاری ۲۰۰ رشته جدید هنرستانی، بر اساس نیازهای هر منطقه ایجاد شده است.

وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: وزارت آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار معلم نیاز داشته که برای جبران کمبود معلم امسال ۷۰ هزار نفر جذب شدند که در میان آنها ۵۸۰۰ نیروی جهادی و ۱۳۰۰ مربی قرآن بودند.

وی با اشاره به جذب ۳۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان گفت: با تقویت این دانشگاه کمبود معلم در کشور برطرف خواهد شد.

صحرایی با بیان اینکه با حضور طلاب در مدارس برنامه‌های تربیتی دانش آموزان دنبال می‌شود افزود: ۲۵ هزار نفر از طلاب جذب آموزش و پرورش شدند که این امر می‌تواند در راستای تقویت بنیه اعتقادی دانش آموزان مؤثر باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۵ هزار نفر از دانش آموزان مناطق کم برخوردار کشور به عنوان زیارت اولی به شهر مقدس قم اعزام شدند که این امر در راستای توجه به بعد تربیتی و معنوی دانش آموزان بوده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: دولت سیزدهم در شرایطی‌کشور را تحویل گرفت که شرایط خوبی وجود نداشت، اما در طی این مدت تلاش شده تا مشکلات برطرف شود.

وی افزود: امروز صادرات نفت کشور بالغ بر یک و نیم میلیون بشکه است و بر اساس آمارها وضعیت و شاخص‌های اقتصادی کشور رو به بهبود است.

کد خبر 5966855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      1 0
      ۷۰ هزار تا یقین داری چرت نگفته
    • محمد IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      0 0
      آقای وزیر محترم ، کاش ذره ای هم به فکر آن زحمتکشانی می بودی که در میدان تعلیم و تربیت دارند حتی بیشتر از معلمان رسمی آموزش و پرورش تلاش دلسوزانه می کنند و برای شما و نمایندگان مجلس پیدا نیست ، معلمان خرید خدمات...
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      1 5
      سلام وقت بخیر آقای دکترصحرایی وزیر محترم آموزش وپرورش لطفا سن استخدامی آموزش وپرورش ماده ۲۸ بیشتراز ۳۵سال نذارین. 🙏🙏 چون کسی که سن ش ۴۰ساله ۳۰سال هم خدمت توان تدریس نداره. 🙏🙏🙏
    • رسول ملک خواه IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      0 1
      تو رو خدا من رو هم جذب میکردین دیگه. دو تا طفل صغیر دارم بیکارم توان کارگری ندارم. حد نصاب ۱۲۸ شده بود. به خیلی از شهر ها می‌رسید. ولی بازم موندم بیکار. با زن بیکار و دو تا بچه بیکار. همه خانواده من کارمند دولت و معلمن‌ . به خدا اگر فرصت بدید من نیروی خوبی هستم. رسول ملک خواه
    • ناشناس IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      0 0
      جناب وزیر سال تمام شد ولی رتبه بندی بازنشسته ها اجرا نشد بدنبال چه هستید ؟
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      0 0
      خواهش میکنم داخل دفترچه سهمیه ۵درصد هم بگیرید مخصوصا شهرستانهای استان فارس
    • صبا AE ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
      0 0
      استخدام معلمان مدارس غیردولتی تبدیل وضعیت به رسمی
    • معلم باسابقه وزحمتکش غیر انتفاعی IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      0 0
      باسلام وعرض ادب جناب آقای صحرایی،وزیر محترم آموزش وپرورش،شمارا به خدا قسم نیروهای آزاد شاغل در مدارس غیر انتفاعی را جذب کنید،این نیروهای پرتلاش سالیان زیادی با حقوق بسیار ناچیز وبدون بیمه یا بیمه ناقص ،باآموزش وپرورش همکاری داشتند ودرفضایی کار کرده اند که هیچ گونه امنیت شغلی نداشته است.مارا ناامیدنک