۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱

سفیر زیمبابوه در ایران:

پیشرفت پزشکی ایران برای زیمبابوه الهام بخش است

پیشرفت پزشکی ایران برای زیمبابوه الهام بخش است

ساری- سفیر جمهوری زیمبابوه در ایران گفت: عملکرد و پیشرفت پزشکی ایران به رغم تحریم ها بسیار الهام بخش است.

به گزارش خبرنگار مهر، برائت کوپمبا پیش ازظهر شنبه در دیدار با مسئولان علوم پزشکی مازندران با اشاره به فعالیت بسیار خوب کادر درمان ایران در مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی برای همه جهانیان برکتی بوده است و از برکات انقلاب اسلامی برای زیمباوه آن بود که ما پیش از آن در استعمار کشورهای دیگر بودیم و انقلاب ایران برای ما الگو شد تا اکنون مستقل باشیم.

وی اضافه کرد: اکنون ۴۵ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و ظهور ایده‌های امام را داریم می‌بینیم و اینکه اینجا هستیم اتفاقی نیست و خواست خداوند است.

برائت با تاکید بر اینکه امروز در واقع هدفمان آن است که روابط دو طرفه را گسترش دهیم و به دنبال حصول نتایج هستیم ادامه داد: سلامت را باید به دست آورد و حفظش کرد و لذا حفظ آن نیازمند تبادل علوم پزشکی است و ایران جزو کشورهای پیش‌رو درمان و دارو است و مشتاق این همکاری با دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستیم

وی گفت: ما کاملاً عملکرد پزشکی ایران را بررسی کردیم و بسیار برای ما الهام بخش است و پیشرفت در عین تحریم‌ها بسیار الهام بخش است، ایران رتبه ۵۸ را در جهان در خدمات بخش سلامت دارد و قابل استناد است

سفیر زیمبابوه تاکید کرد: ایران به صورت سالانه این ارقام را بهبود بخشیده و نکته مهم آنکه در ایران نرخ از بین رفتن کودکان و ناباروری خیلی کاهش یافته است و سیستم ارائه خدمات حوزه سلامت نیز رو به رشد است و ما می‌خواهیم این مسیر را دنبال کنیم.

برائت با ذکر این مطلب که قبل از سفر به ایران گزارشی در اختیار ما گذاشتند که تعداد داروخانه‌های ایران به اندازه رستوران‌های غربی هستند و این نشان از اهمیت به حوزه درمان دارد، عنوان کرد: در ایران داروها برای عموم قابل دسترس است و عمده قشر کشور می‌توانند از پس هزینه‌ها بر آیند.

سفیر جمهوری زیمباوه یکی از سیاست‌های خوب ایران در بخش سلامت را گسترش شبکه سلامت در مناطق محروم عنوان کرد و این موضوع را اولویت نخست برای کشور خود دانست و خواستار همفکری و پایه گذاری سنگ بنای خوب برای همکاری با دانشگاه در این زمینه شد.

وی عنوان کرد: کاهش هزینه‌ها و در دسترس بودن خدمات پزشکی حاصل برنامه اجرایی در ایران بر ادغام سیستم دانشگاهی و بیمارستانی بوده است و رسیدن به برنامه مورد نظر در گرو آموزش حرفه‌ای پرسنل است.

کد خبر 5968039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha