۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۱۵

نتایج نظرسنجی دانشگاه هاروارد:

۵۱ درصد جوانان آمریکا خواهان انحلال رژیم صهیونیستی هستند

 ۵۱ درصد جوانان آمریکا خواهان انحلال رژیم صهیونیستی هستند

یک نشریه آمریکایی نوشت: طبق نظرسنجی دانشگاه هاروارد، بیش از نیمی از جوانان آمریکایی از ایده پایان حاکمیت اسراییل و تحویل اراضی اشغالی به ساکنان اصلی آن و نمایندگان مقاومت حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه آمریکایی «نشنال ریویو» روز یکشنبه با استناد به نظرسنجی دانشگاه هاروارد نوشت: علی رغم حمایت جامعه آماری آمریکایی در سنین بالاتر از اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین، بیش از ۵۱ درصد از جوانان آمریکایی ۱۸ تا ۲۴ ساله که بیش از نیمی از جوانان ایالات متحده را تشکیل می‌دهند، خواهان شکست اسراییل در برابر جناح‌های مقاومت فلسطین هستند.

در این گزارش آمده است که ۳۱ درصد افراد بین ۲۴ تا ۳۵ سال، ۲۴ درصد افراد بین ۳۵ تا ۴۴ سال، ۱۵ درصد افراد بین ۴۵ تا ۵۴ سال و ۱۳ درصد افراد بین سنین ۵۵ تا ۶۴ سال از ایده نابودی اسراییل حمایت می‌کنند.

نظرسنجی دانشگاه هاروارد آمریکا نشان می‌دهد که ۳۲ درصد از جوانان آمریکایی از ایده راه حل تشکیل «دو دولتی» حمایت می‌کنند، در حالی که ۱۷ درصد معتقدند که کشورهای عربی باید آوارگان فلسطینی را در بافت جمعیتی خود جذب کنند.

این گزارش می‌افزاید: ۶۰ درصد از کل شرکت کنندگان در این جامعه آماری، ایده راه حل «دو دولتی» را ترجیح داده‌اند.

همچنین ۶۰ درصد از همان گروه سنی (۱۸-۲۴) آمریکایی معتقدند عملیات طوفان الاقصی و حمله ۷ اکتبر حماس به اسراییل، نتیجه طبیعی ستم‌هایی است که اسراییل طی دهه‌های گذشته بر فلسطینی‌ها روا داشته است.

همین میزان (۶۰ درصد) در همین گروه سنی معتقدند اسراییل مرتکب «نسل کشی» شده است.

۶۷ درصد از جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله هم گفتند که معتقدند با یهودیان «باید به عنوان سرکوبگر رفتار شود» - موضعی که ۷۳ درصد آمریکایی‌ها در میانگین سنی مختلف، با آن مخالف بودند و آن را «ایدئولوژی نادرست» نامیدند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد ۶۰ درصد از جوانان در رده سنی ۱۸-۲۴ سال آمریکایی، معتقدند «یهودی‌ها ظالم هستند.»

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد اکثریت ۶۹ درصدی آمریکایی‌ها پیگیر وقایع و اخبار جنگ غزه هستند در حالی که در بین جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال این رقم ۸۱ درصد است و نشان می‌دهد جوانان آمریکایی بسیار بیشتر از دیگر گروه‌های سنی پیگیر وقایع غزه هستند.

نظرسنجی هاروارد- هریس در روزهای ۱۳ و ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳ و از میان ۲۰۳۴ نفر انجام شده است.

گفتنی است در هفته‌های گذشته بسیاری از دانشگاه‌ها و مدارس آمریکایی صحنه تظاهرات گسترده ضد اسراییلی و در حمایت از فلسطین بوده است، به نحوی که لابی اسراییل در کنگره آمریکا با نگرانی از وضعیت افکار عمومی آمریکا، پس از فشار برای استعفای رییس دانشگاه پنسیلوانیا، درصدد است رؤسای برخی دیگر از معروف‌ترین دانشگاه‌های آمریکا از جمله هاروارد را نیز مجبور به استعفا کند.

کد خبر 5970348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha