۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱

پنجره مهر؛

ثبت تصویر پلنگ در «تنگ پبرزال» / حساسیت روی منطقه بالا می رود

ثبت تصویر پلنگ در «تنگ پبرزال» / حساسیت روی منطقه بالا می رود

یاسوج_ یک شهروند در منطقه «تنگ پیرزال» کهگیلویه و بویراحمد تصاویر پلنگ را به ثبت رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه ۱۴٠۲ تصاویر یک پلنگ در منطقه «تنگ پیرزال» توسط یک شهروند به ثبت رسید.

فعال محیط زیستی و مستند ساز کهگیلویه و بویراحمد با تأیید اصالت این ثبت، گفت: سال‌های متعددی در منطقه تنگ پیرزال رصد و بررسی‌هایی را شکل دادیم.

جواد هادی اصل در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: بعد از چند دهه انقراض حیات وحش در مناطق کوهستانی اطراف تنگ پیرزال با مشاهده مستقیم پلنگ در روز روشن در قلب تنگ باستانی پیرزال، امید برای احیای سایر گونه‌های جانوری به ارمغان آمده است.

وی ابراز داشت: باید برای حفاظت حداکثری از طبیعت و حیوانات وحشی همه مردم دست به دست هم دهند.

هادی اصل تصریح کرد: در گذشته‌های نه چندان دور و در دوران کودکی و جوانی پدرانمان در همین تنگ پیرزال گله‌های بزرگ بز و پازن کوهی زیست داشتند.

هادی اصل گفت: جمعیت قابل توجهی دال، خرس، پلنگ و گرگ و پرندگان مختلف در منطقه حضور داشتند که امروزه هیچ اثری از آنها وجود ندارد.

این فعال زیست محیطی خاطرنشان کرد: با دیدن این تصویر مردم و گردشگران بیشتر احساس مسؤولیت خواهند کرد و حساسیت روی این مناطق بالا خواهد رفت.

هادی اصل با بیان اینکه در این منطقه طی سالیان متعدد گزارشات تلفات پلنگ را داشتیم، گفت: امروز پلنگی با آرامش از دید دوربینی عبور می‌کند و باید تمام مردم منطقه نسبت به حفظ و حمایت از حیات وحش همکاری کنند.

این مستند ساز تصریح کرد: در جایی که پلنگ جرأت ابراز وجود نداشت، در روز روشن رؤیت شده و این یعنی مردم و متولیان باید نگاه بهتری به حراست از ظرفیت‌های زیستی منطقه داشته باشند.

کد خبر 5972323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • احمد AE ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      0 0
      بیچاره ببر گرسنه تو طبیعت ایران غیر از کلاغ هیچی نمونده که اونم سگ هم نمیخوره وگرنه اونم نمی ماند اگه چرخه کامل نباشه انقراض حتمی است . باید بز کوهی خرگوش روباه و گرگ و انواع پرنده و ماهی و ....‌ همه باشند در طبیعت که بشه زندگی کرد