روزنامه فرانسوی:حضور آزاردهنده هیات اسراییلی در یک ساختمان در ژنو

روزنامه فرانسوی:حضور آزاردهنده هیات اسراییلی در یک ساختمان در ژنو

یک روزنامه فرانسوی از نارضایتی ۲۰ نهاد غیردولتی فعال در زمینه حقوق بشر نسبت به حضور یک هیات اسراییلی در محل استقرار آن ها در ژنو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، روزنامه فرانسوی « le temps» در گزارشی نوشت: هیات اسراییلی موقتاً به ساختمانی منتقل شده که محل استقرار حدود ۲۰ نهاد غیردولتی بین المللی از جمله سازمان عفو بین الملل و جنبش بین المللی دفاع از کودکان در ژنو سوییس است.

در ادامه این گزارش آمده است: حضور این هیات اسراییلی در ساختمان مذکور برای نمایندگان نهادهای غیردولتی بین المللی آزار دهنده شده و آنها خواهان ترک این ساختمان توسط هیات اسراییلی هستند.

این روزنامه فرانسوی همچنین نوشت: حضور این هیات اسراییلی برای نهادهای بین المللی در ساختمان مذکور بسیار غافلگیرانه بود. به دلیل استقرار این هیات اسراییلی دوربین های ۳۶۰ درجه در ساختمان کار گذاشته شده است. نمایندگان سازمان عفو بین الملل که منتقد اسراییل هستند دیوار به دیوار محل استقرار هیات اسراییلی حضور دارند.

رسانه‌های غربی روز گذشته گزارش دادند که چندین سازمان حقوق بشری از جمله دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل با ارسال نامه‌ای به لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا خواستار توقف کمک‌های آمریکا به اسراییل شدند.

در این نامه آمده است: «سازمان‌های حقوق بشری از پنتاگون می‌خواهند که قاطعانه با حمله اسراییل به غیرنظامیان و محروم کردن ساکنان نوار غزه از کمک‌های بشردوستانه مخالفت کند و دولت آمریکا از ادامه کمک‌های خود به اسراییل صرف نظر کند».

سازمان‌های حقوق بشری در این نامه نوشته‌اند: «به‌رغم ادعاهای مستند و معتبر مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی اسراییل مرتکب نقض جدی حقوق بشر (در نوار غزه) شده‌اند، باید قوانینی در ممانعت از ارائه برخی کمک‌ها از سوی آمریکا به اسراییل اجرایی شوند».

کد خبر 5973429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      0 0
      دنیا مردمان حق جو اهل صلح .جای برای جنگ نمانده در این دوران.یهود الان به چشم کل دنیا بوی حمام خون انسان‌های بی گناه را با خود حمل می‌کنند.