معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

نهضت سواد آموزی با موقعیت شناسی عالمانه امام خمینی(ره) شکل گرفت

نهضت سواد آموزی با موقعیت شناسی عالمانه امام خمینی(ره) شکل گرفت

یاسوج_ معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نهضت سواد آموزی با موقعیت شناسی عالمانه امام خمینی(ره) شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمزه باقری نژاد ظهر شنبه در آئین تجلیل از فعالان سواد آموزی افزود: شخصی باسواد تلقی می‌شود که بتواند با استفاده از خوانده‌ها و آموخته‌های خود، تغییری مثبت و رو به جلو در زندگی فردی و اجتماعی خود و جامعه ایجاد کند.

وی ابراز داشت: نهضت سواد آموزی با موقعیت شناسی عالمانه امام بزرگوارمان شکل گرفت که با برنامه‌های خوب اجرا شده در عرصه سواد آموزی نرخ باسوادی در کشور که قبل از انقلاب کمتر از ۵۰ درصد بود، به ۹۸ درصد رسیده است.

باقری نژاد گفت: در گام دوم سواد آموزی دنبال نشر علم و سوادی که نافع و توأم با اخلاق، هنر و نشأت گرفته از ایمان باشد هستیم.

باقری نژاد از اجرای طرح «نماز کلید بهشت» و آموزش قرآن علاوه بر آموزش سواد پایه، مقدماتی و تکمیلی به آموزش یاران خبر داد و گفت: در این طرح‌ها سالانه ۲ هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین ارزیابی به عمل آمده نرخ باسوادی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر ۹۷ درصد است که این نرخ پیش از انقلاب ۲۸ درصد بود.

در پایان این آئین از پیشکسوتان عرصه سواد آموزی استان و خانواده‌های مرحوم سید اسماعیل مدبر نژاد و مرحوم سید حمدالله خواهش نیک از مسؤولان سابق سواد آموزی استان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

کد خبر 5973977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha