۶ دی ۱۴۰۲، ۹:۳۶

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل خبر داد؛

بهره‌مندی ۱۲۰ هزار دانش‌آموز از شیر رایگان

بهره‌مندی ۱۲۰ هزار دانش‌آموز از شیر رایگان

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: توزیع شیر رایگان همزمان با سراسر کشور، در استان اردبیل و با تحت پوشش قرار دادن ۱۲۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی آغاز شد.

کلام‌الله صفری در حاشیه آغاز طرح سراسری توزیع شیر رایگان در مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۱۲۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی استان هفته‌ای سه بار شیر رایگان دریافت می‌کنند تا زمینه رشد و سلامت آنها فراهم آید.

وی تصریح کرد: با تغذیه مناسب به ویژه خوردن شیر کودکان و نوجوانان به استحکام عضلانی، جلوگیری از پوسیدگی دندان، کاهش ابتلاء به سرطان و سایر بیماری‌ها کمک کرده و زمینه رشد مناسب و کیفی خود را فراهم می‌آورند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ما با اولویت مناطق عشایری، روستایی و محروم توزیع شیر رایگان را در مدارس دولتی آغاز کردیم و این فرآیند به سرعت گسترش خواهد یافت.

صفری افزود: تلاش مؤثر بر این است تا پایان سال تحصیلی این فرآیند توزیع شیر رایگان ادامه پیدا کند تا دانش‌آموزان از تغذیه مناسب بهره‌مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای این طرح که ۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای آن در استان پیش‌بینی شده، سعی ما بر این خواهد بود تا اتاق بهداشت و سلامت دانش‌آموزان را نیز مجهز و راه‌اندازی کنیم.

صفری اضافه کرد: در گام نخست در ۶ مدرسه اتاق بهداشت راه‌اندازی شد و سعی ما بر این است تا در قالب این اتاق آموزش مبانی بهداشتی و تغذیه مناسب برای دانش‌آموزان انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل جز استان‌های پیشرو در اجرای طرح توزیع شیر رایگان بوده و سعی بر این است تا دانش‌آموزان از این تغذیه کامل بهره‌مند شوند.

کد خبر 5977542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      0 0
      همش می گن شیرداره تومدارس توزیع میشه ولی هیچ کدوم از بچه های ما دریافت نکردن اهواز