۶ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۳۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

جشنواره‌ها سبب تقویت زیرساخت‌های هنر در مهد فرهنگ و علم می‌شوند

جشنواره‌ها سبب تقویت زیرساخت‌های هنر در مهد فرهنگ و علم می‌شوند

شیراز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: اجرای جشنواره‌های منطقه‌ای و کشوری در شیراز علاوه بر تقویت زیرساخت‌های هنرهای نمایشی سبب معرفی ظرفیت‌های هنری، گردشگری فارس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا قانعی در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه پارس با اشاره به اینکه شیراز برای دومین بار از ۵ تا ۸ دی ماه میزبان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور است، گفت: در این جشنواره میزبان ۴۰۰ نفر از برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استانی هستیم.

دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه پارس گفت: جمعه هشتم دی ماه برگزیدگان این جشنواره منطقه‌ای در شیراز معرفی و برای مرحله کشوری در تهران با سایر برگزیدگان منطقه‌ای به رقابت می‌پردازند.

وی در خصوص اجرای تئاترهای خیابانی گفت: تئاتر خیابانی بی‌واسطه با مردم ارتباط می‌گیرد، باعث تحول و به فکر فرو بردن تماشاچیان می‌شود.

قانعی با بیان اینکه تنوع بسیاری در موضوعات تئاتر امسال وجود دارد، ادامه داد: کمدی، بیان مشکلات اجتماعی، فضاهای گردشگری و زیست محیطی، دفاع مقدس و…از جمله این اجراها است.

وی با بیان اینکه امسال شاهد ۳۲ اجرای صحنه‌ای و خیابانی از استان‌های بوشهر، کرمان، سمنان، خوزستان، هرمزگان، یزد، کهکلویه و بویراحمد هستیم خاطرنشان کرد: شهر شیراز مردم علاقه‌مند به هنر را دارد و اولین روز از این اجراها با استقبال بی نظیر آغار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اذعان داشت: انتخاب محل‌های گردشگری استان برای اجرای تئاترهای خیابانی علاوه بر اجرا این نمایش‌ها معرفی اماکن تاریخی و باستانی شهر شیراز را در بر دارد.

قانعی با بیان اینکه حضور داوران و اساتید برجسته هنر در شهر شیراز و همچنین حضور پیشکسوتان یک فضای پررونق را برای هنرهای نمایشی شیراز رقم می‌زند، گفت: هنرهای نمایشی به عنوان یک هنر مادر می‌تواند در کنار سایر اقسام هنر رشد و نمود خوبی داشته باشد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه میزبانی شهر شیراز زیرساخت‌های عرصه هنرهای نمایشی را توسعه دهد، گفت: باید اسباب امکانات مدرن‌تر و بهتر برای هنرمندان استان فراهم شود.

کد خبر 5978478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha