«خانواده آگاه»؛ شعار فعالیت های ویژه کودک و نوجوان در اربعین ۱۴۰۳

«خانواده آگاه»؛ شعار فعالیت های ویژه کودک و نوجوان در اربعین ۱۴۰۳

در جلسه گروه کودک و نوجوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین آگاه سازی خانواده ها نسبت به کودکان و نوجوانان و مسؤولیت والدین به عنوان یکی از محورهای اصلی برنامه های این گروه در اربعین قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه گروه کودک و نوجوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در بعثه مقام معظم رهبری در تهران با حضور اعضای گروه و نمایندگان معاونت فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش و کانون فکری کودکان و نوجوانان با حضور رییس کمیته فرهنگی و آموزشی برگزار شد.

پیشنهادات کمیسیون کودکان و نوجوانان اربعین در نشست مشهد و همچنین سوگواره عبرات بخش دانش آموزی و اصول و رویکردهای فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان در اربعین ۱۴۰۳ مورد بررسی و سرفصل‌ها و عناوین و رویکردهای کلان مورد توافق قرار گرفت.

در این جلسه با توجه به حضور خانوادگی بخش قابل توجه‌ای از زائران یکی از محورهای اساسی در سیاست‌های این حوزه خانواده آگاه تعیین شد و مقرر شد تولید محتواهای مناسب و اتخاذ ساز و کارهای لازم برای تحقق این شعار و سیاست تعیین و عملیاتی شود.

حجت الاسلام حقیقت رییس گروه کودک و نوجوان با ارایه گزارشی از اقدام‌ها و تعاملات با فعالان حوزه کودک و نوجوان بیان داشت، گسترش فعالیت‌های کودک و نوجوان با استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در اربعین آینده شاهد خواهیم بود.

احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین نیز، از اقدام‌های موفق و گسترده ستاد اربعین و وزارت آموزش و پرورش در حمایت از ساماندهی و اعزام دانش آموزان و اجرای طرح موکب مدرسه از سوی دانش آموزان و دایر کردن مواکب دانش آموزان در مسیر راه‌پیمایی و مشارکت خوب و فعال در بخش دانش آموزی سوگواره عبرات تشکر کرد و گفت ارسال بیش از ۶۰۰۰ اثر در ۸ رشته از سوی دانش آموزان به سوگواره عبرات یکی از عرصه‌های موفق در همکاری مشترک است.

حجت الاسلام احمدی همچنین از اقدام‌های ارزشمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پویش کودکان اربعینی که سه‌هزار اثر از سوی کودکان و نوجوانان دریافت شده و برنامه‌ها متنوع دیگر در اربعین تشکر کرد و گفت این تلاش‌ها با انگیزه الهی و با همت مدیران و کارکنان خدوم این دو نهاد انجام گرفته است و ان شاء‌الله شاهد توسعه آن خواهیم بود.

کد خبر 5979134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha