۸ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۲۲

در گفت وگو با مهر مطرح شد؛

افتتاح گذرگاه مرزی جدید ایران و آذربایجان فردا در آستارا

افتتاح گذرگاه مرزی جدید ایران و آذربایجان فردا در آستارا

آستارا- معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح گذرگاه مرزی جدید مشترک ایران و آذربایجان با حضور مسوولان ۲ کشور در آستارا خبر داد.

داریوش امانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فردا با حضور مقامات عالی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گذرگاه مرزی جدید معروف به آستارا چای بازگشایی می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: این گذرگاه در حوزه ریلی فعال بود و قرار بود که در بحث جاده نیز فعال شود در بازدید سال قبل توسط مقام عالی وقت وزارت کلنگ این پروژه به زمین زده شد که عملیات ساخت پل مربوط به سمت کشور آذربایجان سریع ساخته شد و این سو ما نیز به موازات آن کشور باید زیرساخت‌ها را آماده می‌کردیم که این زیرساخت‌ها اکنون آماده شده و فردا به صورت موقت افتتاح می‌شود.

افتتاح گذرگاه مرزی جدید ایران و آذربایجان فردا در آستارا

وی با بیان اینکه در مرحله اولیه کامیون‌های خالی از این مسیر وارد می‌شوند و کامیون‌های پر از مسیر قدیم تردد خواهند کرد، افزود: ظرف ۱۰ روز آینده نیز از این گذر مرزی تردد عادی برای کامیون‌ها انجام می‌شود که این افتتاح به بحث ترافیکی سطح شهر آستارا و پشت مرز که رانندگان منتظر خروج از کشور هستند بسیار کمک خواهد کرد.

کد خبر 5979683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دبیر IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      0 0
      اما مردم از راه زمینی حق ورود به اذربایجان ن (کشورشان)را ندارند!