۹ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵

منتظری:

بصیرت عنصر ضروری در ولایتمداری است

بصیرت عنصر ضروری در ولایتمداری است

رییس دیوان عالی کشور گفت: حوادث صدر اسلام به ویژه اتفاقات بعد از رحلت نبی مکرم اسلام در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز تکرار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور در جلسه شورای معاونین با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار کرد: به فرموده رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، حماسه عظیم نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ حجت را بر همگان تمام کرد و در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ماندگار شد.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه حضور مردم در حماسه ۹ دی با بصیرت همراه بود؛ تصریح کرد: بصیرت ویژگی بارز حماسه ۹ دی است، بصیرتی که رهبر معظم انقلاب در مورد آن فرمودند: «بصیرت این است که انسان حقایق و نقاط ضعف و قوت خودش و دشمن را درک کند، جایگاه خود، کشور، ملت، منطق انقلاب و جایگاه خط و صراط مستقیمی را که امام در کشور ترسیم کرد، بداند. این بصیرت است.»

وی با اشاره به جریان حکمیت در زمان امیرالمومنین (ع) و سرشکستگی برخی از اصحاب آن حضرت اظهار داشت: بصیرت عنصر ضروری در ولایتمداری است و در فضای غبار آلود و تاریک فتنه باید با چراغ ولایت از پرتگاه‌ها به سلامت عبور کرد.

منتظری افزود: حوادث صدر اسلام به ویژه اتفاقات بعد از رحلت نبی مکرم اسلام در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز تکرار شد و عبرت آموزی، تبیین و روشنگری این وقایع برای نسل جوان امروز ضرورت دارد.

وی «حماسه ۹ دی» را یکی از سرفصل‌های مهم و تاریخ ساز انقلاب اسلامی برشمرد و بر لزوم تبیین ابعاد گوناگون، بررسی علل و چرایی آن برای نسل‌های امروز و فردای ایران اسلامی تاکید کرد.

کد خبر 5980202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha