۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۱۱

محورهای دیدار «بلینکن» با رییس امارات در ابوظبی

محورهای دیدار «بلینکن» با رییس امارات در ابوظبی

وزیر خارجه آمریکا امروز در ابوظبی با رییس امارات دیدار کرد؛ طرفین پیرامون مسایل مهم منطقه‌ای و جهانی از جمله بحران جاری در نوار غزه پس از حمله اشغالگران قدس به فلسطینینان مظلوم رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه با «محمد بن زاید آل نهیان» رییس امارات در ابوظبی دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، در این دیدار همکاری مشترک میان دو کشور و راهکارهای توسعه و تقویت آن در زمینه‌ های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین در دیدار امروز در خصوص مسایل مهم منطقه ای و جهانی و همچنین تحولات غرب آسیا به ویژه آخرین تحولات فلسطین و بحران در نوار غزه به گفت و گو پرداختند.

وبگاه میدل ایست نیوز نیز در این باره نوشت که رییس امارات و وزیر خارجه آمریکا امروز در ابوظبی دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین گفت و گو کردند.

محورهای دیدار «بلینکن» با رییس امارات در ابوظبی

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با شیخ محمد بن زاید دیدار کردم. در ابوظبی در مورد تلاش‌ ها برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ ها در منطقه و رفع نیازهای بشردوستانه در غزه گفت و گو کردم. همچنین بر تعهد مستمر خود برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی تاکید کردم!

خبرگزاری اماراتی وام هم در این باره خبر داد که محمد بن زاید در این دیدار که در کاخ قصرالشطی برگزار شد، درباره همکاری، تلاش‌ های مشترک میان دو کشور و راه‌ های ارتقای روابط در حوزه‌ های متعدد در راستای تامین منافع دوجانبه با بلینکن گفت و گو کرد.

این در حالیست که سفر وزیر خارجه آمریکا روز جمعه از ترکیه آغاز و وی سپس به اردن و قطر سفر کرد. در ادامه عربستان، تل آویو، کرانه باختری و مصر دیگر توقف های سفر وی در منطقه به شمار می آید.

کد خبر 5989081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      0 0
      آیا کشورهایی که به آمریکا اجازه میدهند در کشورشان پایگاه داشته باشد فکر خطر آن را در آینده برای خود وملتهایشان را کرده اند که این مار افعی را در آستین می پرورانند آیا آمریکا هم اجازه میدهد آنها هم در آمریکا پایگاه داشته باشند؟