۲۳ دی ۱۴۰۲، ۹:۵۲

از ابتدای سال تا به امروز؛

۷۵۲ حلقه چاه غیرمجاز در قزوین مسدود شده است

۷۵۲ حلقه چاه غیرمجاز در قزوین مسدود شده است

قزوین- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با اخذ دستورات قضایی و با همکاری نیروی انتظامی ۷۵۲ حلقه چاه غیرمجاز در قزوین مسدود شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر منصور ستوده در شصت و دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان قزوین اظهار کرد: بازتخصیص پساب یکی از مهمترین تکالیف قانون بودجه سال ۱۴۰۲ است.

وی افزود: هدف این از این اقدام آزادسازی بخشی از منابع آب زیرزمینی مصرفی در رشته فعالیت‌های صنایع و معادن برای مصرف در حوزه شرب، تعادل بخشی آبخوان دشت و محیط زیست است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در قزوین بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با اخذ دستورات قضائی و با همکاری نیروی انتظامی ۷۵۲ حلقه چاه غیرمجاز در قزوین مسدود شده است.

وی تاکید کرد: با این اقدام از ۹.۳ میلیون مترمکعب آب در سفره‌های آب زیرزمینی حراست شد.

ستوده با اشاره به آخرین وضعیت چاه‌های غیرمجاز فرم ۵ که بعد از سال ۸۵ حفر شده، افزود: از مجموع ۱۷۰۳ حلقه چاه فرم ۵ تاکنون ۹۶۹ حلقه چاه مسدود، ۷۰ حلقه چاه تبدیل به فرم یک شده و ۳۳۰ حلقه از مجموع این چاه‌ها باقی مانده که اقدامات لازم در خصوص آنها نیز در دست پیگیری است.

وی درخصوص چاه‌های فرم یک نیز تصریح کرد: از مجموع ۱۱۸۸ حلقه چاه فرم یک ۹۵۲ حلقه تعیین تکلیف شده و فقط ۲۳۶ حلقه از مجموع چاه‌های فرم یک باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در پایان یادآور شد: طی یک ماه و نیم گذشته ۵۱۰ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه، ۵ دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و ۱۲۷ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز نصب شده است.

کد خبر 5992784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha