۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶

در واشنگتن روی داد؛

دیدار «بلینکن» بامقامات ژاپن و چین درباره تنگه تایوان و غرب آسیا

دیدار «بلینکن» بامقامات ژاپن و چین درباره تنگه تایوان و غرب آسیا

وزیر خارجه آمریکا با همتای ژاپنی خود و وزیر اداره ارتباط بین‌المللی حزب کمونیست چین در واشنگتن دیدار و درباره تحولات تنگه تایوان و غرب آسیا با آن‌ها رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه آمریکا و همتای ژاپنی وی امروز شنبه درباره تحولات جاری در غرب آسیا و جنگ در اوکراین گفتگو کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: آنها همچنین درباره اهمیت حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان و نیز در دریای چین جنوبی بحث کردند.

مطابق با بیانیه مذکور، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و همتای ژاپنی وی یوکو کامیکاوا در واشنگتن با یکدیگر دیدار و درباره تحولات غرب آسیا و جنگ اوکراین رایزنی کردند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود اضافه کرد: در گزارش دیگری آمده است که بلینکن همچنین با لیو جیانچائو، وزیر اداره ارتباط بین‌ المللی حزب کمونیست چین هم دیدار کرد و در مورد طیفی از موضوعات دوجانبه، منطقه‌ ای و جهانی، از جمله زمینه‌ های همکاری بالقوه و زمینه‌ های اختلاف میان پکن- واشنگتن گفتگوی سازنده داشتند.

در ادامه این بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا بر اهمیت حل و فصل پرونده‌ های شهروندان آمریکایی که به‌ طور نادرست (!) بازداشت شده‌ اند یا مشمول ممنوعیت خروج از چین هستند، تاکید کرد و نگرانی ایالات متحده را در مورد نقض حقوق بشر در جمهوری خلق چین (PRC) مطرح کرد.

این در حالیست که وزیر خارجه آمریکا در این دیدارها به تنش آفرینی های این کشور در غرب آسیا و جزیره تایوان اشاره ای نکرد.

کد خبر 5993350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha