۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵

معاون هلال احمر زنجان:

سربازان وظیفه تحت پوشش آموزش کمک‎های اولیه قرار می گیرند

سربازان وظیفه تحت پوشش آموزش کمک‎های اولیه قرار می گیرند

زنجان- معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر زنجان گفت: سربازان وظیفه نیروهای مسلح این استان تحت پوشش آموزش کمک‎های اولیه و آمادگی در مخاطرات قرار می گیرند. 

به گزارش خبرگزاری مهر، اکرم یاری گفت: با توجه به تمدید توافقنامه مشارکت در آموزش حوزه مهارت آموزی و ارتقای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح مابین جمعیت هلال احمر و ستاد کل نیروهای مسلح، طرح آموزش همگانی در مراکز و پادگان‌های آموزشی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان اجرا خواهد شد.

وی یادآوری کرد: سال‌های گذشته این طرح به منظور ارتقا آمادگی عموم آحاد جامعه در برابر حوادث و سوانح انجام شده است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از این پس دوره‌های آموزشی همگانی شامل آمادگی در مخاطرات و کمک‌های اولیه در قالب ۳۰ ساعت آموزش به صورت ۱۶ ساعت حضوری و ۱۴ ساعت غیر حضوری و با مطالعه منابع مربوطه برگزار خواهد شد.

یاری خاطرنشان کرد: بر این اساس این آموزش‌ها در برنامه تفصیلی رزم مقدماتی کارکنان و سربازان وظیفه در کلاس های استاندارد برای همه کارکنان وظیفه در مراکز و پادگان‌های آموزشی لازم الاجراست.

وی اظهار کرد: محتوای آموزشی توسط پادگان‌های آموزشی در قالب کتابچه مدون، تکثیر و در اختیار فراگیران قرار می‌گیرد و پس از آن مربیان در خصوص ساعت و سرفصل‌های حضوری به رفع اشکال و ارائه توضیحات تکمیلی می‌پردازند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در ۹ ماهه گذشته از سال جاری ۳۸ هزار و ۲۴۰ نفر در سطح استان در قالب یکهزار و ۲۸۴ دوره از آموزش‌های هلال احمر بهره مند شده اند.

یاری اضافه کرد: این آموزش‌ها در سطح شهرها و روستاها، برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی، کارکنان شرکت‌ها، واحدها و کارخانه‌های تولیدی و صنعتی، مراکز نظامی و انتظامی، مدارس، بوستان‌ها، محلات، مساجد، اعضای خانه‌های هلال، پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و اعضای هلال احمر ارائه شده است.

کد خبر 5993786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha