۱۵ آذر ۱۳۸۶، ۱۳:۳۵

خبرنگاراعزامی مهربه عربستان-30

بازدید حجت الاسلام ری شهری از آشپزخانه های مرکزی در مدینه منوره

بازدید حجت الاسلام ری شهری از آشپزخانه های مرکزی در مدینه منوره

نماینده ولی فقیه و سرپرست زایران ایرانی در بازدید از دو آشپزخانه مجهز و مرکزى زائران ایرانى درحومه شهر مدینه منوره گفت : کیفیت تولید و توزیع غذای زائران نسبت به سالهای گذشته رشدی چشمگیر داشته است.

به گزارش خبرنگاراعزامی  مهربه مدینه منوره ، حجت الاسلام ری شهری در این بازدید که عصر چهارشنبه انجام شده از زحمات دست اندرکاران تهیه غذای زائران تشکر کرد و خواستار توجه کامل به سلامت زایران و خدمت رسانی مناسب به آنان شد.

وی گفت: باید مسئولان توزیع غذا سعی لازم را داشته باشند که از کیفیت غذای زائران کاسته نشود.

سرپرست حجاج ایرانى در بازدید ازدو  آشپزخانه مرکزى "دخیل" و " زین"  از کارکنان پرتلاش این دو مجموعه تقدیر کرد.

دو آشپزخانه متمرکز با استفاده از پیشرفته ترین وسایل و تجهیزات پخت و پز در شهر مدینه غذاى مصرفى زائران را آماده سازى و طبخ مى کنند و به مکان هاى استقرار کاروان ها تحویل مى دهند.

در این دو مجموعه ۹۵ نفر از آشپزهاى مجرب ایرانى بطور شبانه روزى غذاهاى ایرانى را با استفاده از بهترین مواد غذایى طبخ مى کنند. ۷۵ نفر نیروى فنى و کارگر ساده از دیگر کشورهاى اسلامى نیز دراین مجموعه فعالیت دارند.

 تجهیزات اصلى آشپزخانه هاى متمرکز شهرهاى مقدس مکه و مدینه به دست صنعتگران ایرانى ساخته شده است. طبخ غذای تمام زائران ایرانی در آشپزخانه های متمرکز، از سال 81 عملی شد. پیش از آن غذا در آشپزخانه هتل ها پخته می شد که خطرات و نگرانی های فراوانی را به دنبال داشت . انفجار و آتش سوزی و بکار گیری  نیروهای بسیار زیاد در هتل ها از آسیب های این کار بود.

 با تدبیر مدیران حج وزیارت ابتدا 60 در صد ، سپس 80 در صد و هم اکنون 100 درصد زائران از غذای  آشپزخانه های متمرکز استفاده می کنند.

کد خبر 599799

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha