لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» / صدوششمین روز؛

تداوم بمباران منازل مسکونی در نوار غزه

تداوم بمباران منازل مسکونی در نوار غزه

حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد و منطقه‌های مختلف این باریکه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: حمله‌های هوایی و بمباران منازل مسکونی در نوار غزه طی بامداد و صبح امروز همچنان ادامه داشته و تعداد زیادی شهید و زخمی در میان فلسطینی‌های بی گناه برجای گذاشته است.

شهادت ۱۱ فلسطینی در خان یونس

حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد و منطقه‌های مختلف این باریکه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در جریان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به خان‌یونس در ساعت‌های گذشته ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی یک خودرو غیرنظامی را در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه هدف قرار داد و ۴ فلسطینی را به شهادت رساند و چند نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

۴ فلسطینی دیگر نیز در بمباران یک آپارتمان در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه به شهادت رسیدند.

ارتش رژیم صهیونیستی منطقه «السلاطین» واقع در غرب بیت لاهیا در شمال نوار غزه را نیز هدف قرار داد و ۳ فلسطینی دیگر را به شهادت رساند.

در نتیجه حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «زیتون» غزه نیز ۲ فلسطینی به شهادت رسیدند.

انفجاری مهیب نیز در شرق شهر خان‌یونس به گوش رسیده و دود از منطقه شهرک «امل» در مرکز این شهر به هوا خاسته است.

تل الزعتر در شرق اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه نیز از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که جنگنده‌ها و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان «امل» در خان‌یونس را طی چند نوبت هدف قرار داده‌اند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که همزمان با تلاش جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی برای پیشروی در شرق اردوگاه جبالیا و منطقه بیت لاهیا، درگیری‌های شدیدی در این منطقه‌ها در جریان است.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی برخی نقاط را در بیت‌لاهیا واقع در شمال غربی نوار غزه نیز گلوله‌باران کرد.

برخی خانه‌ها در شرق جبالیا نیز از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای کمکی ارتش رژیم صهیونیستی شامل جنگ‌افزارها و بولدوزرهای ارتش این رژیم به شرق جبالیا رسیده و عملیات حفاری را در این منطقه آغاز کرده‌اند.

درگیری‌های شدیدی نیز در شرق محله‌های «تفاح» و «درج» شهر غزه میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت در جریان است.

شلیک ۴۰ موشک به پایگاه اشغالگران آمریکایی در غرب عراق

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله سنگین موشکی به پایگاه اشغالگران آمریکایی در عین الاسد در غرب عراق انجام داده است.

یک مسئول آمریکایی به رویترز اعلام کرد که عین الاسد هدف حملات موشکی بالستیک قرار گرفته است.

این مسئول آمریکایی به زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکایی در این پایگاه اذعان کرد.

برخی منابع عراقی اعلام کردند که ۴۰ موشک به این پایگاه شلیک شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه: نمی توانیم بیماران را برای درمان به خارج از غزه منتقل کنیم

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکید کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی از آغاز حمله به این باریکه نظام درمان آن را هدف قرار داده است.

القدره با اشاره به کمبود کمک‌های ورودی به غزه بیان کرد: کمک‌هایی که وارد نوار غزه می‌شود پاسخگوی نیازهای بهداشتی اساسی این باریکه نیست. تلاش می‌کنیم میان زخمی‌ها و بیماران به آن افرادی که امکان نجاتشان وجود دارد اولویت بدهیم.اشغالگران سازوکار خروج بیماران از نوار غزه را تحت کنترل دارند و ما نمی‌توانیم بیماران را برای درمان به بیرون از نوار غزه منتقل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تخریب تاسیسات بهداشتی و درمانی نوار غزه به ویژه در شمال این باریکه تاکید کرد: تلاش داریم تاسیسات بهداشتی و درمانی و خدمات بهداشتی و درمانی واقع در شمال نوار غزه را تا حد امکان حفظ کنیم و نجات بدهیم.

رژیم صهیونیستی ۹۴ نفر از اساتید دانشگاه را در جریان حملات به غزه به شهادت رسانده است

مرکز حقوق بشری اروپایی- مدیترانه ای از جنایاتی پرده برداشت که رژیم صهیونیستی علیه اساتید دانشگاههای فلسطینی و معلمان انجام داده است.

این مرکز بیان کرد: ما کشتن شدن ۹۴ اساتید دانشگاههای فلسطینی و نیز صدها معلم و هزاران دانش آموز فلسطینی را در راستای جنایت کشتار جمعی، نظامیان ارتش اسراییل به غزه از هفتم اکتبر ثبت کردیم.

مرکز مذکور گزارش داد که ارتش رژیم در هزاران حمله هوایی خود به غزه، حمله هایی به صورت عامدانه علیه شخصیت های آکادمیک، علمی و فکری در غزه انجام داده است که شمار زیادی از این افراد در جریان حمله به منازلشان شهید شده اند.

در این فهرست ۱۷ نفر پروفسور، ۵۹ نفر با مدرک دکتری و۱۸ نفر با مدرک فوق لیسانس وجود دارد و به گزارش این مرکز این آمار نهایی نیست زیرا شمار زیادی در زیرآوار هستند.

از سوی دیگر سازمان ملل از آواره شدن شمار زیادی از زنان فلسطینی به علت حمله های رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد.

شمار شهدای غزه به ۲۴ هزار و ۹۲۷ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ کشتار دیگر را در این باریکه مرتکب شده که طی آن ۱۶۵ نفر شهید و ۲۸۰ نفر هم مجروح شدند.

این وزارتخانه تاکید کرد که بدین گونه شمار شهدای غزه از آغاز جنگ به ۲۴۹۲۷ نفر و شمار مجروحان نیز به ۶۲۳۸۸ نفر افزایش یافته است.

هنوز نزدیک به ۷۰۰۰ نفر هم زیر آوار هستند.

شمار شهدای غزه به ۲۴ هزار و ۹۲۷ نفر رسید

تکذیب ادعای شهادت «زیاد النخاله» در حمله صهیونیست‌ها به سوریه

در حالی که برخی رسانه‌های خبری مدعی شهادت «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جریان حمله امروز رژیم صهیونیستی به محله المزه در دمشق شده بودند منابع آگاه در این جنبش در گفت و گو با تلویزیون العربی این شایعات را تکذیب کردند.

شبکه المیادین نیز گزارش داد: «اسماعیل السنداوی» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سوریه تاکید کرد که تمام نیروهای این جنبش در دمشق در سلامتی کامل به سر می‌برند و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه پایتخت سوریه هیچکدام از دفاتر جنبش جهاد اسلامی را هدف قرار نداده است.

تکذیب ادعای شهادت «زیاد النخاله» در حمله صهیونیست‌ها به سوریه

حمایت گستاخانه از تل‌آویو؛ نشانه‌ای از جنایت جنگی در غزه نیست!

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، به‌رغم درخواست‌های گسترده بین‌المللی برای تحقیقات درباره جنایت جنگی و نسل‌کشی فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی، مدعی شد که هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه اسراییل در نوار غزه مرتکب جنایت جنگی شده است، وجود ندارد!

کربی در واکنش به درخواست مکزیک و شیلی از دیوان بین‌المللی کیفری برای تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه بشریت در نوار غزه، مدعی شد که آمریکا «همچنان در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره محتوای این درخواست است.»

وی مدعی شد: یک بار دیگر می‌گویم که ما هیچ مدرکی دال بر تلاش عامدانه ارتش اسراییل برای ارتکاب جنایت جنگی در دست نداریم.

براساس اعلام مقامات وزارت بهداشت فلسطین، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) و پس از عملیات طوفان‌الاقصی جنبش اسلامی فلسطین (حماس) علیه اشغالگران، تاکنون حدود ۲۵ هزار فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده‌اند. براساس اعلام مقامات تاکنون ۶۰ هزار تن دیگر نیز به شدت مجروح و ده‌ها هزار نفر دیگر زیر آوار خرابه‌های بمباران صهیونیست‌ها، مدوفن شده‌اند.

در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده است که اسراییل به طور عامدانه غیرنظامیان را قربانی نمی‌کند، ارتش و منابع اطلاعاتی صهیونیستی در گفت‌وگو با نشریه +۹۷۲ اسراییلی، اذعان کرده‌اند که زیرساخت‌های غیرنظامی را با هدف «تاثیر روانی» هدف قرار داده‌اند.

حمایت گستاخانه از تل‌آویو؛ نشانه‌ای از جنایت جنگی در غزه نیست!

اختلافات میان اسرائیل و آمریکا به اوج خود رسیده است

سایت شبکه الجزیره در گزارشی به بررسی اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های عبری زبان پرداخت و نوشت: رسانه‌های اسرائیلی در راستای پیگیری تحولات جنگ علیه نوار غزه به درگیری‌ها و بحث و جدل‌ها میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و دولت آمریکا اشاره کردند.

بر اساس این گزارش، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که در جریان مکالمات تلفنی اخیر میان کابینه نتانیاهو و دولت آمریکا انتقاداتی در خصوص اوضاع کنونی مطرح شده است.

این شبکه اذعان کرد: تنش‌های مذکور در جریان مکالمات تلفنی در سایه اختلافات گسترده و آشکار میان اسرائیل و آمریکا که طی هفته‌های اخیر در خصوص جنگ علیه نوار غزه و دیگر مسائل به اوج خود رسیده افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: سفر اخیر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل با برگزاری نشست‌های بسیار متشنج با مسؤولین اسراییلی همراه بوده است.

تحلیلگران صهیونیست در این شبکه تلویزیونی تصریح کردند: ایتمار بن گویر وزیر امنیت به تازگی نیروهای پلیس را تشویق کرده حتی اگر فلسطینی‌ها خطری برای اسرائیلی‌ها نداشته باشند به سمت آن‌ها شلیک کنند.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به افزایش تنش‌ها در جبهه شمالی و احتمال وقوع جنگ گسترده‌تر با حزب الله لبنان اشاره کرد.

در این گزارش به نقل از ایتان دیویدی رییس شورای اداره شهرک مرگلیوت آمده است: ما هر روز و بلکه هر ساعت شاهد وقوع حمله‌ها هستیم.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته گزارش داد که اختلافات گسترده ای میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و یوآو گالانت وزیر جنگ وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: گالانت و نتانیاهو به سختی با یکدیگر صحبت می‌کنند. این در حالی است که جنگ برای صدوپنجمین روز پیاپی ادامه داشته است.

در این گزارش تاکید شده است: دو طرف از هفته‌های قبل تاکنون تلاش کرده اند تنش‌ها و اختلافات میان خود را مخفی نگه دارند اما موفق نشده اند.

نتانیاهو نه تنها با وزیر جنگ بلکه با دیگر مسوولان رژیم صهیونیستی اختلاف و تنش دارد به طوری که «یاییر لاپید» رییس جریان اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی امروز تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم اهمیتی به اسرائیل نمی‌دهد.

اختلافات میان اسرائیل و آمریکا به اوج خود رسیده است

موسسه حقوق بشری اروپایی: جنایات اسرائیل با آغاز محاکمه در دادگاه لاهه هم ادامه یافته است!

سازمان دیده‌بان اروپا- مدیترانه در مسائل حقوق بشری تاکید کرد که اشغالگران اسرائیلی از زمان آغاز محاکمه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه طی یک هفته گذشته که از سوی آفریقای جنوبی در خصوص تجاوزهای مربوط به التزام به توافقنامه منع کشتار جمعی و مجازات آن مطرح شده، بالغ بر هزار فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده‌اند.

این مؤسسه حقوق بشری در بیانیه خود تاکید می‌کند بر خلاف مطالبی که وکلای اسرائیلی در دادگاه بین‌المللی در خصوص رد اتهام کشتار جمعی مطرح می‌کنند، اما واقعیت‌های میدانی نشان می‌دهد که اسرائیل هرگز و حتی در زمان محاکمه در برابر دادگاه لاهه از انجام این کشتارها دست برنداشته است.

رژیم صهیونیستی در برابر این دادگاه مدعی شده که غیرنظامیان فلسطینی در غزه را هدف قرار نمی‌دهد، اما اسناد بین‌المللی سازمان دیده‌بان حقوق بشر ادعاهای این رژیم را متناقض با تحولات میدانی غزه طی روزهای ۱۲ تا ۱۸ ژانویه می‌داند.

این گزارش تاکید کرده است که ارتش رژیم صهیونیستی تنها طی ۷ روز گذشته بیش از ۱۰۱۸ فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده که دست کم ۳۹۰ نفر از آنها کودک و ۲۰۸ نفر زن هستند. اسرائیل به طور متوسط روزانه ۱۴۵ نفر را به شهادت رسانده است.

جنایات اسرائیل با آغاز محاکمه در دادگاه لاهه هم ادامه یافته است!

بمباران منازل مسکونی در غزه و نبرد نیروهای مقاومت با اشغالگران

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که اشغالگران صهیونیست مجتمع‌های مسکونی در محله الامل واقع در نزدیکی هلال احمر نوار غزه در شرق شهر خان یونس را هدف قرار دادند که در جریان این حمله وحشیانه تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

خبرنگار المیادین نیز تاکید کرد که حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی طی بامداد و صبح امروز علیه بخش‌های مختلف نوار غزه به ویژه منطقه تل الهوی و الزیتونه واقع در جنوب شهر غزه ادامه داشته است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین منازل مسکونی در جبالیا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند.

تداوم بمباران منازل مسکونی در نوار غزه

شبکه الجزیره گزارش داد که حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی به صورت گسترده منطقه بطن السمین جنوب خان یونس را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر گزارش‌های رسانه‌ای از وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران متجاوز در اطراف مرکز درمانی ناصر در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه حکایت دارد.

حمله صهیونیست‌ها به شهرهای مختلف کرانه باختری

این در حالی است که حمله‌های روزانه عناصر صهیونیست به بخش‌های مختلف کرانه باختری همچنان ادامه دارد و متجاوزان بامداد امروز به صورت گسترده به این منطقه یورش بردند.

منطقه کفر ثلث واقع در شرق قلقیلیه و اردوگاه شعفاط واقع در شمال قدس اشغالی شاهد حمله عناصر صهیونیست بوده است.

نظامیان اشغالگر در جریان حمله به این اردوگاه و درگیری با شهروندان فلسطینی از گاز اشک آور استفاده کردند. آن‌ها به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس و منطقه تقوع واقع در جنوب شرق بیت لحم نیز یورش بردند.

نیروهای مقاومت فلسطین نیز در ایست بازرسی تیاسیر واقع در شرق شهر طوباس با متجاوزان درگیر شده و تلاش کردند مانع پیشروی آن‌ها شوند.

تشدید اعتراضات صهیونیست‌ها علیه عملکرد نتانیاهو

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که خانواده اسرای صهیونیست و هزاران معترض دیگر با تجمع مقابل منزل بنیامین نتانیاهو در شهر بندری قیصریه خواستار انحلال کابینه ناکارآمد وی و بازگشت فوری اسرا شدند.

شب گذشته هزاران تن از ساکنان اراضی اشغالی به همراه خانواده اسرای صهیونیست نزد حماس در تجمع شبانه مقابل منزل نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سردادن شعار علیه کابینه نتانیاهو خواستار توافق فوری با گروه‌های فلسطینی و بازگشت هر چه زودتر فرزندان خود از غزه شدند.

معترضان خشمگین در مقابل ویلای شخصی نتانیاهو در شهر بندری قیصریه خواستار برکناری نتانیاهو و کابینه ناکارآمد وی شدند.

فشار به کابینه رژیم صهیونیستی برای اطلاع از سرنوشت اسیران نزد حماس و قبول آتش‌بس برای آزادی آن‌ها از دیگر خواسته‌های معترضان بود.

تداوم بمباران منازل مسکونی در نوار غزه

وحشت رژیم صهیونیستی از موشک‌های دوربُرد حزب الله

این در حالی است که با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از آغاز حمله رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه انتقاد مسؤولان سیاسی و نظامی کنونی و سابق در این رژیم علیه عملکرد نتانیاهو افزایش یافته است.

در همین راستا فلسطین الیوم به نقل از «ماییر شطریت» یکی از وزرای سابق رژیم صهیونیستی نوشت: آن چیزی که خطرناک‌تر است این است که حزب الله لبنان موشک‌های دقیق و دوربردی در اختیار دارد که اگر جنگ گسترده‌ای در بگیرد از این موشک‌ها فقط برای هدف قرار دادن کریات شمونه استفاده نمی‌کند بلکه تل آویو و دیمونا و هر نقطه دیگری در عمق اسرائیل را هدف قرار می‌دهد.

وی در ادامه گفت: اوضاع در مرزهای اسرائیل و لبنان پیچیده است چرا که حزب الله لبنان موشک‌های زیادی در اختیار دارد. شهرک نشینان در این منطقه‌ها در ترس و وحشت به سر می‌برند و نگران نفوذ نیروهای ویژه حزب الله هستند. آن‌ها با وجود تداوم تهدیدات موشکی حزب الله نمی‌توانند در این منطقه زندگی کنند.

شطریت اضافه کرد: سامانه موشکی گنبد آهنین نمی‌تواند مانع این موشک‌ها شود. آن‌ها یک تهدید برای ما هستند چرا که بُرد این موشک‌ها به ۱۰ کیلومتر می‌رسد.

وی به موشک‌های برکان که نیروهای حزب الله در حمله‌های خود علیه مواضع اشغالگران استفاده می‌کنند اشاره کرد و گفت: این موشک‌ها نیم تُن مواد منفجره با خود حمل می‌کنند و اگر در داخل کریات شمونه بیافتند خرابی و آسیب جدی به بار خواهند آورد.

شطریت تصریح کرد: اسرائیل در جنگ گذشته با لبنان شهرک‌های شمالی را تخلیه نکرده بود. با وجود آنکه در آن زمان گنبد آهنینی نیز وجود نداشت اما اینک شاهد گسترش قدرت موشکی حزب الله هستیم.

در حال تکمیل

کد خبر 5999021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      ای شیخ نشینان خوش نشین خلیج فارس فردا هم نوبت شماست. این مزدوران برای امتیازگیری از شما به کشورهای شما هم حمله خواهد کرد. مزدوران صهیونیستی به هیچ کشور عربی رحم نمی کند. در اساسنامه صهیونیست درج شده.