۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

۴۷۲ نفر در مازندران امسال براثر تصادف جان باختند

۴۷۲ نفر در مازندران امسال براثر تصادف جان باختند

ساری- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: طی سال جاری ۴۷۲ نفر براثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی اظهار کرد: طی ۹ ماه امسال ۴۷۲ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشت و ۳۸۵ نفر از تلفات تصادفات امسال را مردان و ما بقی را نیز زنان تشکیل داده‌اند.

وی با اظهار اینکه شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب آمل با ۶۲، بابل با ۵۵و ساری با ۵۱ فوتی و کمترین آن شهرستان میاندرود با سه فوتی گزارش شده است.

عباسی ادامه داد: از ۴۷۲ کشته تصادفات نه ماهه، ۳۳۹ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی و ۱۳۳ نفر در حوادث درون شهری گزارش شده است و طی سال جاری هزار و۹۲۱ نفر طی به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان، رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست وبرای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

کد خبر 6000107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha