۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸

معاون اداره حفاظت محیط زیست بیرجند:

کمپین کاغذ مهربانی در مدارس بیرجند آغاز شد

 کمپین کاغذ مهربانی در مدارس بیرجند آغاز شد

بیرجند-معاون اداره حفاظت محیط زیست بیرجند گفت: به مناسبت هفته هوای پاک کمپین کاغذ مهربانی در مدارس بیرجند آغاز شد.

طاهره مقدم در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک، مراسم آغاز کمپین کاغذ مهربانی در دبستان پسرانه آیت شهرستان بیرجند برگزار شد و گفت و گوی محیط زیستی خوبی با دانش آموزان در حوزه های مختلف از جمله تفکیک زباله و … داشتیم.

معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند آموزش را یکی از ارکان مهم مدیریت پسماند دانست و گفت: تفکیک زباله از مبدأ اوج مشارکت فرهنگی شهروندان است و بی شک مدارس و نسل نو می توانند گام بزرگی در این مسیر بردارند.

آموزش های محیط زیستی در ۱۰ مدرسه

مقدم با اشاره به اقدام آموزشی انجام شده توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند افزود: طی یک ماه گذشته با برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده با حضور در ۱۰ مدرسه سطح شهر بیرجند بیش از دو هزار و ۴۶۰ نفر از دانش آموزان مدارس از آموزش های محیط زیستی در زمینه تفکیک زباله و بازیافت بهره مند شدند.

وی گفت: ما به دانش آموزان تأکید می کنیم که اصل بر این است که زباله و کاغذ کمتری تولید کنیم و از کاغذهای موجود بیشترین استفاده را داشته باشیم.

معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند با تأکید بر اینکه بیشترین تولید ومصرف کاغذ در مدارس است، اظهار کرد: کاغذ از یک منبع اصیل طبیعی یعنی درخت تولید می شود و از این نظر مهم است که چگونه از این منابع طبیعی به درستی استفاده کنیم.

گفت وگو با دانش آموزان در زمینه بازیافت

مقدم با بیان اینکه در این مراسم در خصوص بازیافت و اهمیت آن، تلاش در جهت تولید زباله کمتر و تفکیک دور ریختنی های باارزش و مدیریت زباله های تر بعنوان بخش قابل توجه زباله های تولیدی در منازل و تهیه خوراک دام و کود کمپوست مطالبی بیان کردیم.

وی یادآور شد: ما طرح محیط یار را برای استفاده از ظرفیت دانش آموزان برای فرهنگ سازی حوزه محیط زیستی داشتیم و در این زمینه اقدامات ارزشمندی انجام شد ولی متاسفانه این طرح استمرار پیدا نکرد.

کد خبر 6000247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha